بهره مندی بیش از ۲۰ هزار زنجانی از خدمات مشاوره بهزیستی

سرپرست بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات روانشناسی به بیش از ۲۰ هزار شهروند زنجانی در یک سال گذشته خبر داد.

حسینی نقش روانشناسان را در حمایت از سلامت روان مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مهم عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ روانشناس و مشاور در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی با دانش فنی و تخصصی خود در بخش دولتی، در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

او بابیان اینکه تمام تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، گفت: پارسال قریب به ۱۶ هزار تماس موفق در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، اضطراب و وسواس و... با خط صدای مشاور برقرار شده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان تعداد پذیرش شدگان در سامانه تصمیم را نزدیک به ۴ هزار زوج عنوان کرد و گفت: در استان زنجان ۹ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی در شهر‌های با جمعیت ۵۰ هزار نفر و بیشتر به سامانه تصمیم متصل هستند که به مراجعین و متقاضیان طلاق ارائه مشاوره و خدمات روان شناختی می‌ کنند.

حسینی می گوید: دفتر مشاوره و خانواده بهزیستی به منظور ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه با ۱۳ برنامه با عناوین مختلف، همچون خدمات روانشناختی و مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی، مشاوره تلفنی، خدمات مشاوره مجازی، غربالگری اضطراب کودکان، برنامه کنترل و کاهش طلاق، آموزش زندگی خانواده و... خدمات روانشناختی و مشاوره را برای تمامی آحاد جامعه در گروه‌های سنی مختلف به صورت رایگان یا با تعرفه دولتی به متقاضیان با اولویت افراد جامعه هدف سازمان ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار