رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با ایجاد فرصت شغلی برای یک دانشجوی بین المللی می‌توانیم بازار کار را در کشور توسعه دهیم.

هاشم داداش پور گفت: با وجود استاندارد‌ها و پتانسیل‌های لازم در دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و ناهماهنگی‌های بین دستگاهی، در جذب دانشجویان عملکرد مناسبی نداشتیم و در صورت رفع موانع و معرفی دانشگاه‌های کشور با استقبال دانشجویان بین المللی مواجه خواهیم شد.

او گفت: با وزیر کار و امور اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته است. امیدوارم با امضای تفاهم نامه اجرایی بتوانیم موضوع اشتغال پاره وقت دانشجــویــان بین الملل علاقمند به کار را حل و فصل کنیم تا دانشجویانی که بورسیه نیستند و در تأمین هزینه‌های تحصیل با مشکل مواجه هستند، با اشتغال ۲۰ ساعت در هفته بخشی از مشکلات خود را جبران کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هر گونه دیدگاهی را در خصوص کاهش فرصت شغلی برای ایرانیان در صورت اشتغال دانشجویان بین الملل رد می کنم و معتقدم اشتغال دانشجوی بین الملل در کشور نه تنها موجب کاهش فرصت شغلی برای جوانان ایرانی نمی‌شود، بلکه برعکس باعث توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، اگر یک دانشجوی بین الملل شاغل در ایران بتواند با حضور در شرکت‌ها و موسسات مختلف ایرانی زمینه همکاری با کشور متبوع خود را برقرار کند، عملاً فرصت گسترش بازار بین المللی برای ایران برقرار کرده و از این طریق زمینه توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در ایران را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار