خرم آباد بیش از ۳۳ درصد تولیدات گندم و کلزا لرستان را تامین می‌کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری خرم آباد گفت: این شهر، بیش از ۳۳ درصد تولید گندم و کلزا در سطح استان را تامین می‌کند.

مجدیان گفت: با توجه به اینکه نان از کالا‌های اساسی است، باید تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع استاندارد آن صورت پذیرد و با کسانی که در پوشش پخت نان فانتزی اقدام به پخت شیرینی و محصولات مشابه با آرد دولتی می‌کنند، برخورد شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری گفت: رتبه بندی نانوایان و بازنگری در توزیع آرد نانوایی‌ها بر اساس همین رتبه بندی و نظارت و کنترل قیمت بر اصناف در قالب تیم نظارتی امری ضروری است.

بیرانوند مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان خرم آباد بیش از ۱۶ درصد و برآورد تولید گندم نیز معادل ۱۳ درصد استان است و پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی بر اساس عملکرد سال گذشته بیش از ۲۲ هزار تن یعنی معادل ۱۳ درصد در کل استان باشد.

وی می گوید: در مورد کلزا نیز، خرم آباد بیش از ۱۷ درصد سطح زیر کشت کلزای استان را در دست دارد و انتظار می‌رود سهم این شهر از تولید کلزا ۷۴۰ تن یعنی بیش از ۱۹ درصد در استان باشد.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم طبق مصوبه هیات وزیران برای گندم معمولی، ۱۰۵ هزار ریال و برای گندم دوروم ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال است، البته به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به دولت نیز ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خرید تضمینی گندم سال جدید سطح کشور در نظر گرفته شده است عنوان کرد: خوشبختانه سیلو‌های خرم آباد، ظرفیت لازم برای ذخیره گندم را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار