استقبال شهرداری میمند از سرمایه گذاران در بخش بوم‌گردی

شهردار میمند گفت: سرمایه گذارانی که در بخش بوم‌گردی تمایل به سرمایه گذاری در این شهر را دارند امکانات ویژه‌ای برای آنها اعمال خواهد شد.

علی اکبر حسن‌زاده در نشست خبر ی به مناسبت آغاز برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری در میمند برگزار شد، گفت: اسناد تاریخی و مستنداتی که خاستگاه گل سرخ و گل محمدی را میمند فارس عنوان کرده‌اند، حاکی از این است که برای نخستین بار گل سرخ از میمند به سایر نقاط کشور صادر شده است.

او گفت: گل و گلاب در آیین ایرانی دارای تقدس است و از آن برای شستشوی اماکن مقدس و قبور امامزادگان جلیل القدر استفاده می‌شود، اقدامات زیادی برای معرفی آیین گلاب گیری انجام شده و برای ثبت این آیین، روز ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند اعلام شده و در حال پیگیری برای ثبت آن در تقویم استان فارس هستیم.

حسن‌زاده، میمند را یکی از نقاط ویژه گردشگری فارس ذکر و گفت: آب و هوای اردیبهشت میمند و همچنین قرار گرفتن در شاهراه اصلی فارس یکی از ویژگی‌های این شهر است؛ میمند با توجه به اینکه منبع اصلی گلاب کشور است می‌تواند سبب ارزآوری برای کشور شود.

شهردار میمند همچنین به اقدامات شهرداری برای توسعه این شهر اشاره و گفت: پارک ۱۱۰ هکتاری میمند با پیشرفت ۲۵ درصدی یکی از این اقدامات است که ۲۰میلیارد تومان بودجه برای این پروژه تسهیلات از صندوق توسعه در نظر گرفته شده است، برای تکمیل نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او گفت: مطالعات احداث کارخانه گلاب گیری نیز در ورودی شهر میمند با ۱۲ هزار هکتار زمین آماده جذب سرمایه گذاری است که سبب اشتغال زایی می‌شود.

به گفته شهردار میمند، ۱۲ بوم‌گردی در این شهر راه‌اندازی شده و این دغدغه مهمانان و مسافران برای اشکان را مرتفع کرده است.

حسن‌زاده با اعلام آمادگی برای میزبانی از مسافران در این شهر، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ۲۰ مورد برسد. سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در این شهر را دارند مورد استقبال شهرداری قرار می‌گیرند و امکانات ویژه‌ای برای آنها اعمال خواهد شد.

شهردار میمند همچنین با اشاره به برگزاری یک جلسه با فرمانده سپاه فجر فارس، اعلام کرد که پایان هفته جاری با حضور مسئولان جلسه‌ای برای بررسی مشکلات این شهر برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار