خودروهای ناقص همچنان مشکل‌ساز؛ کنترل کیفی خودروها دقیق انجام نمی‌شود

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کشور درباره روند ترخیص خودروهای ناقص پس از رفع نقص، تذکراتی به مدیران شرکت سایپا داده است.

موضوع احتکار خودرو از سال گذشته جنجالی شد، گزارش و تصاویر متعددی از پارکینگ خودروسازان منتشر شد که انتشار آن ها در شرایط  نابسامان بازار، افکار عمومی و نهاد‌های نظارتی را نسبت به این ماجرا حساس کرد و کار به جایی رسید که سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع ورود کرد و حتی پرونده قضایی علیه خودروسازان تشکیل داده شد.

در اولین تذکر سازمان بازرسی اعلام شد ۱۷۰‌ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان دپو شده است که پس از آن خودروسازان اعلام کردند محصولات دپویی همه به دلیل نبود یک ریزتراشه، ناقص هستند و امکان تجاری‌سازی آنها وجود ندارد، اما افکار عمومی و حتی برخی نهاد‌های نظارتی معتقد بودند این خودرو‌ها به دلیل افزایش قیمت احتکار شده‌اند.

در این شرایط خودروسازان بابت محصولات دپویی یا به قول خودشان «ناقص» تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه تمرکز خود را روی تکمیل و ترخیص آن‌ها گذاشتند. در نهایت و پس از پیگیری های مکرر، رئیس جمهور نیز وارد عمل شد و از پارکینگ خودروسازان بازدید کرد و در آن زمان به خودروسازان مهلت داد تا هرچه سریعتر خودروهای ناقص را تکمیل و روانه بازار کنند.

با کم شدن تعداد خودرو‌های ناقص، خودروسازان حالا وعده بستن این پرونده را داده و حتی عنوان می‌کنند که محصول ناقص تولید نخواهند کرد، این در حالی است که مشخص نیست این وعده با تکیه بر چه مسائلی داده شده است.

اتفاقی که امسال نیز افتاد، این بود که خودروسازان اعلام کردند خودروهای ناقص را تکمیل و روانه بازار کرده و حتی تصاویری منتشر کردند که در پارکینگ هایشان دیگر خودرویی نیست، حالا سازمان بازرسی درباره ترخیص خودرو‌های ناقص پس از رفع نقص، تذکراتی به مدیران شرکت سایپا داده است.

اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور می گوید: مطابق با راستی آزمایی صورت گرفته موضوع احتکار و دپوی خودرو‌ها توسط این خودروساز منتفی بوده، اما روند تجاری سازی و صدور فاکتور برای ارائه خودرو به مشتری با کندی نسبی مواجه بود.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: کنترل‌های لازم در خصوص خودرو‌های ناقص پس از تکمیل کار و رفع نقص با دقت مورد انتظار و سیستماتیک صورت نمی‌گیرد و این خودرو‌ها صرفا با بررسی چشمی، توسط تکنسین‌های سایپا مستقر در پارکینگ اجاره‌ای، در مدار توزیع و تحویل به متقاضی قرار می‌گیرند.

به واسطه قطعات ناقصی که موجب می‌شود خودرو‌ها چندین ماه و بعضا بیش از ۷ تا ۸ ماه در پارکینگ مستقر شوند و همچنین فرسایشی شدن برخی قطعات خودرو طی این مدت، بازبینی و کنترل مجدد کیفی به صورت سیستماتیک و با آزمون‌های مختلف در بخش کنترل کیفیت خودروساز اجتناب ناپذیر است.

به گفته او تذکرات لازم به شرکت مذکور داده و مقرر شد با توجه به پرونده مفتوح در سازمان بازرسی، بلافاصله برای رفع این مشکل اقدام شود تا مردم با اطمینان خاطر از خودروی دریافتی استفاده کنند.

در برنامه تجمعی تولید گروه خودروسازی سایپا، رقم ۴۵۴ هزار و ۶۰۶ دستگاه هدف گذاری شده بود، اما این مجموعه توانست ۳۹۷ هزار و ۸۱ دستگاه خودرو تولید کند.

تحویل خودرو بی کیفیت به مشتری

این تذکر یعنی خودروهایی که تولید شده، دارای کیفیت استاندارد نیستند و همین امر باعث شکایت مردم هم شده است؛ یکی از مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: سال گذشته در فروش فوق العاده سایپا یک خودرو کوییک برنده شده، پس از دریافت این خودرو و طی یک ماهی که با آن رانندگی کرده، خودرو ایراد پیدا کرده و آن را به نمایندگی برای رفع ایراد برده است پس از بررسی ها کارشناسان گفته اند باید خودرو چند روز بماند.

او می گوید: حالا تماس گرفتند که خودرو درست شده اما پس از تحویل گرفتن خودرو دوباره همان ایراد قبلی مشاهده شد که نمایندگان شرکت می گویند مشکل از دریچه گاز است و باید مجدد تعمیر شود.

در کنار این موضوع سایپا  طی خبری اعلام کرد که در راستای تحقق اهداف صادراتی کشور این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد و در این خصوص به بازار کشور‌های همسایه نگاه مضاعفی دارد.

صادرات خودرو و قطعه با وجود عدم تامین نیاز بازار کشور

بر اساس اعلام این شرکت، در سال گذشته ارزش کل صادرات قطعه و خودرو ۱۳ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۲۲۳ دلار بوده و ارزش تجمعی صادرات خودرو رقم ۸ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۹۲ دلار ثبت شده و تعداد خودرو‌های صادرشده نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. این صادرات نیز در حالیست که هنوز نیاز بازار تامین نشده، اما راه صادرات را در پیش گرفته اند. 

سال گذشته رضا فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرد که امسال خودروسازان باید یک میلیون و ۶۰۰‌ هزار تولید کنند که بیشترین سهم آن به ایران خودرو و سایپا تعلق دارد؛ کارشناسان خودرو می گویند این برنامه‌ریزی خود می‌تواند عامل تولید محصولات ناقص حتی بیش از سال گذشته باشد.

یکی از دلایل تولید خودرو‌های ناقص این بود که وزارت صمت بر رشد تیراژ به هر شکلی تاکید داشت و خودروسازان نیز برای آنکه به فرمان این وزارتخانه عمل کنند، فراتر از توان قطعه‌ای خود تولید کردند و نتیجه‌اش شد پارکینگ‌های مملو از محصولات ناقص؛ بنابراین همین که الزام تولید یک‌ میلیون و ۶۰۰‌ هزار دستگاهی بر گردن خودروسازان گذاشته شده، به تنهایی می‌تواند کلی محصول ناقص روی دست آن‌ها بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
4تا افغانی بیاری ایران‌خودرو با سایپا کار کنن‌ بهترین کیفیت رو در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شهید مطهری ره:
شمر۱۴۰۰سال پیش مرد، شمر امروزت را بشناس.
شمرتر از شما مگه هنوز خودتون باشید.
این همه تلفات ناشی از تصادفات
قطعات معیوب
ایمنی پایین
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید تعطیل بشه باید بسته بشه خودرو تولید داخل نباید تولید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجلسی ها هر چند وقت یکبار راجب خودرو سروصدا میکنن که مافیا بیان سراغشون یه چیزی بذارن تو جیبشون بعد سروصدامیخوابه تا دوباره که همین جریان پیش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خودروهای آشغال رو باید امحاء و نابود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر مسئولین خداترس و وطنپرستی داشتین وقتی اینهنه سال به نردم خیانت شد و تولید ملی نبود چپاول حان و مال مردم بود اول خودروهای ارزان و دسته دوم بروز وارد میشد بعد در کنارش شرکتهای واقعی داخلی وارد ساخت ملی میشدن اما حیف که مافیا در خود حکومت هست
Pakistan
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت به تمام کسانی که در عرصه خودرو سنگ اندازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مظلوم
۱۸:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه این دو شرکت خودرو ساز با چراغ سبز مسئولین بی درد یک تکه آهن پاره به عنوان خودرو به مردم بد بخت و مظلوم ایران با قیمتهای ظالمانه و از خدا بیخبرانه میدن. خدا این مردم را از شر اینها نجات بدهد به حق مظلومیت مظلومان عالم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زمانی که دلار ده تومن بود پراید بیست تومن بود ، الان دلار سی تومن شده یعنی بدیم پراید و چین توید کنه بفرسته برامون با دلار سی هزار تومنی بخوایم ازش بخریم میشه شصت میلیون یه بیست میلیون هم میزاریم واسه ارسال پراید از چین به ایران یعنی مشتری اینجا میتونه پراید تموم شده رو با دلار گرون تر از بازار آزاد بخره هشتاد میلیون نه دویست و ده میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم چرا توی این چند روزه بازرسان فقط به سایپا گیر میدن و ایرانخودرو را کاری بهش ندارن !چه سریه؟چه خبره!
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۶:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
از پس لطفا اسم این دو پیچ سف کن ها را ارابه مرگ ساز بنویسید .
لطفا، شاید یک کم خجالت بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان شما که در این سالها به خوبی و با قدرت و وجدان کاری به نفع مردم بیچاره خیلی روشنگری و با پشتکار زیاد دست خیلی از افراد وشرکت های بزرگ را که به هر شکلی که به فکر کلاه گذاری سر مردم بودن را آشکار کردید خواهشمندیم یک گزارشی هم از دزدی جدید خودروسازان که از ضخامت ورقهای خودروها که تقریباً از نصف هم نازکتر تولید میکنند و متأسفانه سقف خودرو مثل ورق حلبی شده و از ضخامت رنگ و ووقطعات غیر استاندارد در قسمت های داخلی موتور خودرو که علاوه بر کلاه گذاری با جان و امنیت مردم بازی میکنند گزارش تهیه کنید واقعاً در کشوری که در دنیا به عنوان الگوی کشورهای مسلمان و شیعه شناخته شده به اسم و نام اسلام و کشور اسلامی انقلابی خیلی دارد به ماهیت انقلاب اسلامی ضربه میزند که آقایان مدیران خود را مدیر انقلابی معرفی میکنند خواهشاً باشگاه خبرنگاران جوان مثل همیشه که انقلابی با این افراد برخورد کرده بدون هیچ ترس و واهمه دست این خیانت کاران را برملا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مصداق بارز غش در معامله و اعلام جنگ با خدا ، بعد هر روز از اسلام میگن ، رئیس سازمان استاندارد که میگه پلیس دخالت نکنه میشه بگه تو ماشینها چی گذاشتین ؟ تی ان تی دارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
صحبت از واردات است اونم تعداد کم برا بروز رسانی ماشین آقایان به ۲۰۲۲ و اونم منوط به صادرات ماشین و قطعه که دوباره یه رانت گنده بده دست اینا ، بماند که کی اینارو میخره ، بقول یه سایت سه تا پراید بخرین خلیج فارس غرق کنین یه کولئوس بیارین ۱ میلیارد سوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرض که کیفیت قطعات بالا رفت ارگونومی و پلتفرم و تکنولوژی چی ، که یه تصادف شد له نشن یا منفجر نشن و مردم آتیش بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید سی سال برای منافع چندین گروه بالادستی تونستین منافع کشور و مردم فدا کنین الان دیگه نمیشه با این روال ادامه داد زده بیرون ، باید اینارو برای آینده کشور مردم و انقلاب بندازین دور ، خیلی خنده داره خودرو به یه ابر چالش تبدیل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان در کشورهای چند برند مطرح هستند که با دلار امروز بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ است مثل سئاتو هوندا و سوزوکی که یا ۴ یا ۵ ستاره کیفی از مراجع معتبر دارند نه چین ، چرا اینا با تعرفه پایین نباید بیاد و این داستان ها تمام شه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهی خیر نبینید با این مملکت داری کردن تون ماشین چرا اینقدر گران شد همه چیز گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا نفرین می کنی ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بدید ارتش و سپاه هرچی قطعه میخوایید براتون بسازند، ساختن خودرو از ساختن ناو و موشک که سخت‌تر نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سپاه تشکیل شد که حامی مستضعفین باشه ،سپاه نیاز نیست خودرو بسازه الان نیازه فاسدین رانتخواران بطور مثال در خودرو رو شناسایی و تحویل قانون بده اما امان از ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
نیت اگر ساختن بود که می‌ساختن نیت یه چیز دیگه هستش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها مدیران خودروسازی این کشور باید از ژاپن و چین و کره و آلمان وارد شوند مشکل از اندیشه است که تولید ایران نه ملی است و نه جهانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی اینقدر خودروسازان ( نام بهتر و شایسته :سرهمبند سازان)بی عرضه اند که روی هم توان تولید یک و نیم ملیون خودرو را هم در سال ندارند !!!؟؟؟!!! واقعا که احمقند!؟
راهکار بسیار ساده است.
ساخت ده ملیون بدنه تو خالی !!!!و واردات ده ملیون موتور و پیشران خودرو!!!!!
به همین سادگی! کارسختی بود؟! پس فقط افزایش قطب های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
#افزایش قطب‌های جدید بدنه ساز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخاطرحمایت ازتولیدداخل 1/5ساله ثبت نام کردم قیمت اون موقع75میلیون بوده الان گران کردن شده170میلیون نمی تونم بااین گرانی بقیه وجه روبدم به دفترشون که زنگ میزنی اینقدربداخلاق ویک دنده اند که باخودروی ارزانتر تعویض نمیکنن .الان من چیکارکنم بااین مدیریت بی لایق واسرائیلی صفتان خودروساز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید در خودروسازی تخته بشه
United States of America
مرتضی
۱۱:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام به نظرم میرسه اگر واقعا دولت بخواهد می تواند مانع رشد بی قید و بار قیمت خودرو شود اما خب نگران تعطیلی این کارخانه جات و بیکاری شاغلین در این بخش است والا کافی بود فروش خودرو صفر به قیمت بیشتر از کارخانه را ممنوع میکرد چه ربطی داره طرف پولداره ثبت نام میکنه ماشین را از کارخونه میگیره دوبرابر توی بازار می فروشه به بهانه خوابیدن پولش خب پلت را نخوابون بزار کسی که ماشین نیاز داره به قیمت کارخونه بخره تا زمانی که اینجوری کار کنن روز به روز قیمت ماشین بالا می ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واردات خودروهای باکیفیت و ارزان را برای عموم مردم ازاد کنید،دب این حلبی سازی داخلی را که ده برابر گرانفروشی می کند گل بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در واقع این خودرو ها ناقص نیستند !!
این تقلب مافیای خودرو سازی برای مردم « نخ نما » شده است !!!
کمبود قطعه هم بهانه ای است برای احتکار و ظلم به مردم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه هیچ درایت و واقع بینی در بین تمامی مسئولان و تصمیم گیران وجود ندارد باید این حقیقت را پذیرفت که توانایی خودروسازی ما در همین حد هست و با حصارکشی و محدودیت سازی به هیچ جا نخواهیم رسید با شرایط موجود ایران در تولید خودرو مزیت نسبی ندارد تا کی میخواین این حقیقت را بپذیرید بجای لجاجت و کوته نظری و بباد دادن سرمایه ملی ایران که طی سالیان متمادی به این ام اهتمام ورزیده اید سرمایه گذاری در صنایع دیگر از جمله پوشاک و نساجی توجه گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در خودروهای گاز سوز و برقی و قطعه سازی سرمایه گذاری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واردات هم انجام بشه فقط رو قیمت ماشین های خارجی تاثیر داره نه خودرو داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من پارسTU5 1400 پارسال گرفتم. جعبه فرمونش زیر 1000تا خراب شد.بعد 6 ماه معطلی عوض شد.اینبار به صد کیلومتر نرسید دوباره خراب شد.گفتند بعد عید تماس میگیریم.من هم فروختنش صاحب بعديش نمی دونم چه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودروسازی ما
کارجهادی و برنامه ریزی و تلاش دهها برابری میخواد
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
#دگرگونی خودروسازی
یا
#انقلاب خودروسازی
#انقلاب خودروسازی


#انقلاب خودروسازی
#انقلاب خودروسازی
#انقلاب خودروسازی
#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی

#انقلاب خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۹:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفم برا وای جی سی
چرا سانسور میکنی؟
عاقبت این کار ها غیر از بدبینی و نارضایتی برا نظام هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با وجود اینکه همه میدانیم که چقدر خودروسازی ضعیف و انحصاری و کند است چرا همه دست اندر کاران و ریس جمهور و وزیران و مجلس فقط به نام انقلابی هیچ کاری نمی‌کنند.
با چه صدایی باید فریاد زد و نالید که تولید ایران باید به مرز ده ملیون و یا نزدیک این مرز برسد.
یا ساخت شهرهای فراوان قطعه ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی کسی نمیدونه که تواین مملکت چ میگذره؟!
والابچه هم میفهمه که اینهاهمش دستشون تویه کاسه یه والابخدا
مافیای خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر پست و وطن فروشی وای جی سی نظرات درست مردم را نگذار و نظرات و کارهای بسیار اشتباه در طول نیم قرن گذشه بر صنعت خودرو را بگذار،بی غیرتی و بی تعصبی و رسانه نبودن یعنی این.
تو صدای محرومان و دلسوزان کشورت نیستی.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین ،فکر نمی‌کردم این نظر را هم بگزارید.
مردم دلسوز و مردمی که در این کشورند حتما خیرخواه و دلسوز رشد و پیشرفت و صنعت کشورشان هستند.
ما دلسوز صنعت خودرو و مردم کشور عزیزمان ایران هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مافیا خودرو در خود حکومته پس الکی مردم رو با این حرفها سر کار نذارید این سفره چرب رو هر جور شده حفظ میکنن مقامات بالا بالا هم که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعطیلی کامل ایرانخودرو و سایپا خواست همه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با تعطیلی کار درست نمیشود ،تولید در کنار واردات،مردم‌خود انتخاب کنند.
یا تولید وطنی با کیفیت و تولید انبوه و با قیمت مناسب و یا ماشین خارجی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید درش رو تخته کنند و گل بگیرند حلبی رنگ می کنند میدن دست مردم
Iran (Islamic Republic of)
فلانی
۰۸:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر هم تحویل بدن میگن بیا فلان شهر تحویل بگیر خودشون نمیفرستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من رانا پلاس سقف شیشه ای صفر خریدم، هنوز هزار تا نرفته گیربکسش مشکل پیدا کرده، یونیت فرمان برقی رو محکم نبستن تو هر دست اندازی صدای شدید میده، پیچ کویلهای موتور شل بود و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس این اداره استاندارد چیکار می کنه،البته همه اینها بهانه است برای عدم عرضه محصولات به بازار وبالا رفتن قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودروسازی که خیلی بهش بال وپردادن والان شده عقاب -لاشخور-باعث وبانی گرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه سوال چطور میشه یه خودرو ناقص رو استارت زد وبردش پارکینگ پارک کرد همش دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچکس نمیتواند از خودروسازان شکایت کند و متاسفانه آنها هم این را خوب میدانند و کارهای خودشان را انجام میدهند. مردم که جز خدا کسی را ندارند که شکایت کنند.ولی خداوند بهترین قاضی است و خودرو سازان تاوان این همه ظلم را خواهند داد. انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه چه وقت دیگه می خواهند به استاندارد نزدیک بشونو موضوع مهم کنترل کیفیت خودرو را هم متا سفانه باید کنترل کرد واقعا به کجا رسیدیم که بازرس و باید بازرسی کرد کنترل گر باید کنترل کرد نگهبان باید نگهبانی کرد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۰۷:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ادغام دو قطب خودروسازی سایپا و ایرانخودرو به یک قطب و افزایش قطب‌های خودروسازی سواری و وانت به ده قطب یعنی ساخت ۹قطب دیگر خودرو ساز دیگر هر کدام به ظرفیت یک ملیون بدنه !!!!در سال.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۶:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واردات چهل ملیون خودرو!!هر چند عجیب و خنده دار ولی برابر است با:
افزایش قطعه سازها
افزایش صافکارها
افزایش تعویض روغنی ها
افزایش تراشکارها
افزایش محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی و ...
و افزایش و رشد بسیاری از صنایع جانبی دیگر پس تنها با یک واردات!!میتوان میلیونها. شغل ایجاد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۵:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی واقعا همین راهکار جالب و در عین حال ساده هم به ذهنتون نمی‌رسه چطور میخواین برین با جهان مذاکره کنین برای گرفتن حق ایران و ایرانی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود کرده را هیچ تدبیر نیست.
وقتی نمایندگان و ریس جمهورهای ناشایست را خود انتخاب میکنیم باید بر خود و انتخابات لعنت بفرستیم.
در کشوری که میتوان هزاران شهر و شهرک قطعه سازی داشت و از صادرات قطعه سازان میلیاردها دلار سود نصیب کشور عزیزمان کرد و دهها قطب خودروسازی داشت چطور با نادانی تمام و انحصار عمر و وقت مردم به آسانی تلف و گرفته میشود!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بر خود و انتخابمان
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۰۶:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسولان و خودروسازانی که توان تولید انبوه و نیاز کشور و بازار را ندارند بسیار اشتباه میکنند که جلو واردات خودرو را میگیرند.
صنعت خودرو جهان با شتاب می‌تازد و صنعت خودرو ما همین حداقل را هم با کیفیت دست مردم نمی‌دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا اگر توان تولید ندارند که ندارند پس چرا همه کاسه و کوزه ها سر مردم شکسته می‌شود و ظلم به مردم میشود ،واردات خودرو را آزاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این حرفا برای مردم نون وآب نمیشه ..... من خودم تو شرکت قطعه سازی کار کردم ..... اولا همه قطعات در داخل تولید میشه و ما فقط موتور اونم از چین میاریم ..... دوما قیمت بازار که دو برابره کارخانه است همش دست خودشونه(( مافیای خودروسازی))..... و سوما که از همه مهمتره ، تو صنعت اصلا همه میدونن که خود وزیر صنعت رو تو کشور خودروسازان انتخاب میکنند .... پس به قول اون نماینده مجلس : راه یکی هستش فقط آدما هر چند وقت عوض میشن .... همینی که هست ، کسی زورش به مافیای خودروسازی دیگه نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردمی بودن دولت در حرف است. در عمل تمام تصمیمات به نفع صاحبان سرمایه است. با اینکه مطالبات مردم در حوزه خودرو برای مسئولین مشخص است و با وجود اطلاع مسئولین از نارضایتی مردم از خودروسازها، مسئولین به جای کاهش فشار به دنبال افزایش فشار بر مردم هستند آن وقت شعار دولت مردمی و حمایت از قشر محروم را سر می دهند. در شرایطی که تورم بالای ۴۰ درصد است فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق را تصویب می کنند. با ایت سیاست های ریاضتی به جای کاهش فشار دارن فشارها را بیشتر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دو شرکت لعنتی هم قیمت ماشین بالا ببرند و هم از کیفیت بدزدند تمام مشکلاتشان حل میشه
مردم که نه نمیگنند خرید میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرااین خودروها راناقص وداغون تحویل مردم می دهبد!؟؟ مگر خودروسازان پول این خودروهای قراضه راناقص ازمردم می گیرند!!؟ مگر پول این خودروهای ناقص، چند برابر نشده وخودروفروشان آن راتمام وکامل ازمشتریان نمی گیرند!؟!؟؟ چرابا مردم اینگونه رفتار می کنید، نامردها! ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم اونا تقصیر ندارن مردم زبون نفهم هستند که میرن تا فروش فوق‌العاده میذارند حلبی رنگ شده میخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا این تذکر ها و دستورها به چه درد مردم میخوره؟! کشور و مردم نیاز به افزایش عرضه ی خودرو دارن تا با افزایش عرضه، تقاضای کاذبی که بر اثر کاهش عرضه ی خودروسازها بوجود اومده هم فروکش کنه و شاهد کاهش شدید قیمت خودرو باشیم. البته مشخصه که با افزایش کافی عرضه و از بین رفتن دلالی و در نتیجه کاهش قیمت خودرو ، یکی از بزرگترین بهانه ها و ابزارهای خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو از بین خواهد رفت و فکر نمیکنم خودروسازها چنین کاری رو انجام بدن . همینطور این شرایط عرضه ی قطره چکانی به خودروسازان کمک می کنه که خیلی راحت تر خودروهای مشکل دار و کم کیفیت خودشون رو به مردم قالب کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تذکر فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا باید ساینا اسی که 5 هزار کار کرده صفحه کلاجش نیاز به تعویض داشته باشه یعنی تو این کشور کسی پیدا نمیشه دلیل این موضوع رو بررسی کنه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیلش خیلی واضحه از کار میدزدن سود کنند کلا ایرانی دزد به دنیا میاد و همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفاً وا‌ی‌جی‌سی شما پیگیری کن این مسئله رو مطمئنا داره سو استفاده میشه و صفحه‌کلاچ تقلبی استفاده میکنن من میتونم باهاتون همکاری کنم و مدارکم رو بدم بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وجدانان دونفرمدیری ک تواین مملکت دزد نباشن ک بزارن بالاسرایران خودرو وسایپا تواین مملک نیس......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت به خودرو سازی داخلی من تیبا صفر گرفتم از سایپا گیربکس مرخص شد
Iran (Islamic Republic of)
لااتب
۲۰:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیس سیس سیسمونی!
آخرین اخبار