تشکیل ستاد گرامیداشت و نشر اندیشه‌های نادر طالب زاده در استان مرکزی

در نشست هم اندیشی مسئولان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان مرکزی ستاد گرامیداشت و نشر اندیشه‌های هنرمند انقلابی تشکیل شد.

نشست هم اندیشی، هماهنگی و برنامه ریزی برای گرامیداشت و نشر اندیشه‌های هنرمند انقلابی فقید نادر طالب زاده با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان مرکزی در محل استانداری مرکزی در شهر اراک برگزار شد.

در این نشست حاضران نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند و ستاد گرامیداشت و نشر اندیشه‌های هنرمند انقلابی فقید نادر طالب زاده در استان مرکزی تشکیل و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به عنوان رئیس ستاد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به عنوان دبیر ستاد مشخص شدند و مقرر شد در شهرستان‌ها مسئولیت ستاد با فرمانداران باشد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای مطرح کردن اندیشه‌های هنرمند فقید نادر طالب زاده، مطرح کردن سلسله مباحث در این زمینه، اجرای برنامه‌ها و تولیدات محتوایی و رسانه ای، استفاده از ظرفیت‌های بین المللی با توجه به درگذشت مرحوم طالب زاده در روز قدس به عنوان مسئله اول جهان اسلام از جمله راهکار‌های مهم مطرح شده در این نشست بود.


محمدرضا جعفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی رئیس جلسه مواردی را به شرح زیر بیان کرد.

اصل جریان انقلاب اسلامی را نمی‌توان به موارد جزئی محدود کرد و چیزی که موجب شد نادر طالب زاده هنرمند انقلابی فقید در مباحث فرهنگی و حوزه رسانه سرآمد و برجسته و تاثیرگذار شود نگاه جهانی ایشان به انقلاب اسلامی بود.

با توجه به اینکه نادر طالب زاده اندیشه‌های بین المللی را به بحث انقلاب اسلامی جلب کرد، در مجامع جهانی به جد مورد توجه و رصد بود.

فوت مبهم این هنرمند فقید بعد از سفر به عراق و ترور بیولوژیک ایشان از سوی آمریکائی‌ها در سفر اربعین مطرح است که پزشکان احتمال ترور ایشان را زیاد دانسته اند.

ایشان با توجه به تجربه زیست در غرب صاحب سبک بود، نگاه‌های جهانی سیاسی را می‌شناخت، مردم شناس و جامعه شناس بود و در بحث صدور مفهومی انقلاب اسلامی در زمینه دیدگاه‌های امام و رهبری موثر بود.

تکریم ایشان تکریم شخص حقیقی نیست بلکه تقویت جریان طرح اهداف بین المللی انقلاب اسلامی است و باید اندیشه‌های او به جوانان منتقل شود تا به فراموشی سپرده نشود.

برجسته شخصیت جهانی ایشان بر جنبه شخصی ایشان اولویت دارد و مجموعه‌های مردمی و حوزه‌های دانشجویی و هنرمندان احساس دین کنند و در برنامه ریزی و هماهنگی‌ها برای بزرگداشت هنرمند فقید انقلاب نادر طالب‌زاده نگاه جهانی داشته باشند.

دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم با تسلیت رحلت شهادت گونه هنرمند اندیشمند نادر طالب‌زاده گفت: از ویژگی‌های شخصیتی ایشان وجه رسانه‌ای انقلاب اسلامی و ایستادگی مقابل غرب و طرح جهانی موضوع مهدویت به صورت هنری بود که کارشان در این زمینه بی‌نظیر بود.

دلشادی گفت: بزرگداشت این هنرمند فقید باید در دو موضوع، مراسم ادای احترام و تکریم نکوداشت و دیگری تبیین اندیشه‌های ایشان و تهیه مجموعه مدون آراء و اندیشه‌های ایشان است تا بتوان کار بنیادی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.