اجرای طرح بومی گزینی معلمان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ساماندهی وضعیت فرهنگیان، طرح‌بومی گزینی معلمان استان در دست اجرا است.

آقای امیریان گفت: از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است که ۶۰ عنوان برنامه به این مناسبت در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از معلمان نمونه، تجلیل از افسران جهادی سپاه پیشرفت و تشکیل مجمع استانی معلمان بسیجی و زنگ سپاس معلم از مهمترین برنامه‌های این هفته در سطح استان است.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون ۱۱ گروه فرهنگی و جهادی در سطح مناطق محروم چهارمحال و بختیاری به خصوص در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ مشغول فعالیت هستند تا عدالت آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان برقرار شود.

مجمع خیران نقش مهم و اثرگذاری در برقراری عدالت آموزشی درسطح استان دارند و تشکیل مجمع خیران در سطح استان یکی از برنامه‌های پیش رو این اداه کل است.

برنامه چهار ساله برای ریل‌گذاری و حرکت به سمت جلو در آموزش و پرورش استان تدوین شده است و با برنامه‌ریزی مدون می‌توان نظام تعلیم و تربیت را توسعه داد و کاستی‌ها و مشکلاتی که در ایام شیوع ویروس کرونا برای نظام تعلیم و تربیت به‌وجود آمده را رفع کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تعلیم و تربیت تعطیل نبود و معلمان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کار آموزش دانش‌آموزان را انجام می‌دادند و در این مدت افت تحصیلی، بی‌تحرکی، چاقی، استرس در بین دانش‌آموزان افزایش یافت که با بازگشایی حضوری مدارس این مشکلات رفع خواهد شد.

آیین‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان به استان‌ها ابلاغ شده است و با اجرایی شدن این آیین‌نامه جابه‌جایی و نقل و انتقال معلمان براساس ساز و کار مشخص و به صورت عادلانه اجرا می‌شود.

هم‌اکنون بدهی آموزش و پرورش استان بابت قبوض آب، برق و گاز بیش از هشت میلیارد تومان است که این میزان بدهی معوق سال‌های گذشته تاکنون است و با همکاری و مساعدت شرکت‌های خدمات‌رسان تاکنون آب، برق و گاز هیچ‌کدام از مدارس قطع نشده است.

در استان بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول علم‌آموزی هستند و پارسال نیز بیش از دو هزار معلم از جمعیت فرهنگیان استان بازنشسته شدند و کمبود معلم یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار