رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ایمن سازی بیش از ۱۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

ویدا معزی گفت: با توجه به افزایش دما و شروع فصل فعالیت حشرات و ناقلین بیماری‌ها (کنه، پشه و مگس‌های گزنده) و همچنین افزایش خطر شیوع بیماری‌های منتقله از حشرات از جمله لمپی اسکین و تب سه روزه، لازم است دامداران نسبت به ایمن سازی دام‌های خود با انجام واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های واگیر از قبیل لمپی اسکین از طریق همکاری با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی اقدام نمایند.

او گفت: دامداران و روستائیان بایست هرگونه علائم مشکوک به بیماری در دام را سریعاً به کلینیک‌ها و ادارات دامپزشکی گزارش داده و جهت کنترل جمعیت حشرات و ناقلین بیماری‌ها نسبت به مدیریت کود (از جمله جمع آوری کود بهاربندها، فرآوری کود و ...) خشک کردن پساب، مدیریت فاضلاب، سم پاشی دوره‌ای دام و جایگاه آن اقدام نمایند.

معزی گفت: از ابتدای سال تا کنون افزون بر ۱۷ هزار راس دام سنگین در استان علیه بیماری لمپی اسکین توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در قالب خرید خدمت و همچنین توسط بخش دولتی به صوت رایگان واکسینه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار