نیروهای خدمات شهری مشهد درپی هشدار هواشناسی خراسان رضوی در آماده باش به سر می‌برند.

نیروهای خدمات شهری مشهد درپی هشدار هواشناسی خراسان رضوی در آماده باش به سر می‌برند و در همین راستا تمامی بوستان‌های مستقر در مجاورت مسیل‌ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات شهر نیز تعطیل خواهد بود.

شهرداری مشهد با اشاره به اعلام هشدار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر بارش گسترده باران، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های شهری در مشهد، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپا کردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ها، مسیر‌های رودخانه و سطوح شیبدار جدا خودداری کنید.

به هنگام وقوع بارش باران در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه از تردد‌های غیر ضروری در معابر شهر خودداری کنند.

تمهیدات لازم برای ممانعت از ورود آب به داخل ساختمان ها، انبار‌ها و... که تراز ارتفاعی آن‌ها از سطح معابر پایین‌تر است، را در نظر بگیرند.

زائران و مسافران برای اسکان در مکان‌های مناسب تمهیدات لازم را داشته باشند.

برای اسکان در مکان‌های مناسب تمهیدات لازم را داشته باشید و در صورت نیاز جهت دریافت راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ و یا سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس بگیرید.

تمامی بوستان‌های مستقر در مجاورت مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات شهر تعطیل خواهد بود.

آماده باش ۵۰۰ آتش نشان مشهدی در پی تغییرات جوی پیش رو

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به صدور اطلاعیه اداره کل هواشناسی و اعلام هشدار درباره وزش باد شدید و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق طی دقایق آینده و ساعات پایانی امشب و فردا در مشهد، قریب به ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در تمامی ایستگاه‌ها آتش نشانی و حوزه فرماندهی این سازمان در آماده‌باش کامل هستند. 

آتشپاد سوم مجید فرهادی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد افزود: با توجه به صدور اطلاعیه اداره کل هواشناسی و اعلام هشدار درباره وزش باد شدید و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق طی دقایق آینده و ساعات پایانی امشب و فردا در مشهد، قریب به ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در تمامی ایستگاه‌ها آتش نشانی و حوزه فرماندهی این سازمان در آماده‌باش کامل هستند.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد گفت: آماده باش موتور پمپ خود مکش و پمپ‌های ویژه برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی نیز پیش‌بینی شده است. این شرایط آماده‌باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

او گفت: از پارک خودرو‌ها در زیر درختان و اماکن خطرآفرین و همچنین تردد‌های غیرضروری در هنگام وزش شدید باد و بارش باران و حضور در مجاورت جویبارها، کانال‌های فاضلاب که به ظاهر آرام‌اند، خودداری کرده و از ورود به بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی جدا بپرهیزید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.