رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۷۰۰ هموطن متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور خبر داد.

مهدی ولی پور گفت: ۶۷ شهرستان در ۱۷ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحل و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به ۱۷۵۰ نفر امدادرسانی شده است.

به گفته او امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران حوادث جوی در ٦ شهر، ٤٢ روستا، ٢٣ منطقه عشایرنشین و ٦ محور خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۸۰ نفر، ۵۵ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

۲ هموطن جان خود را بر اثر سیل‌وآبگرفتگی شهرستان هریس در آذربایجان شرقی و رعد و برق شمیرانات، از دست دادند. در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۱۸۹ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در این مدت ۵۹ دستگاه چادر امدادی، ۷۴۱ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۵۵ تخته پتو، ٢١٧ تخته موکت، ١٠٠ بسته غذایی، ۲۵۵٥ قوطی کنسروجات و ۲۶۷ کیلوگرم برنج میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

امدادرسانی در ١١ شهرستان آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار