سال ۱۴۰۱ پروژه سامانه هشدار سیل به پایان می‌رسد و در این زمینه به سطح مطلوب و مورد نظر خواهیم رسید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در حال حاضر شهر تهران در خصوص پیشگیری و مدیریت بحران در مواجهه با وقوع سیل شرایط مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته دارد، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران زیر ساخت‌های خوبی برای پیش بینی شرایط و مقابله با آن در اختیار دارد.

به گفته‌ی نصیری سامانه‌های مختلفی برای پیش بینی وقوع سیل وجود دارد، سامانه هشدار سریع سیل به ما این امکان را می‌دهد که از هر زمانی تا ۴ روز آینده بتوانیم پیش بینی کنیم که احتمال وقوع سیل وجود دارد یا خیر؟

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: امکانات موجود، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از جمله سیل و باران سنج‌ها که در سطح شهر نصب شده اند به طور ۲۴ ساعته در طول یکسال قادر به پایش وضعیت آب و هوا هستند و باعث شده اند تا ما به موقع از احتمال وقوع بحران آگاه شویم.

به گفته‌ی نصیری در دو ماه پایانی سال گذشته اداره‌ای مستقل در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تحت عنوان سیل و مخاطرات هواشناسی تاسیس شده است، همچنین در سال آینده نرم افزاری جدید خریداری خواهیم کرد که از طریق این سامانه در صورت وقوع سیل به ما اطلاع داده می‌شود که کدام محله باید تخلیه شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سال ۱۴۰۱ پروژه سامانه هشدار سیل به پایان می‌رسد و در این زمینه به سطح مطلوب و مورد نظر خواهیم رسید، ۱۰۴ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در شهر تهران با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله اورژانس، آتش نشانی و خدمات ایمنی، هلال احمر ایجاد شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار