مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ظرفیت واحد‌های اقامتی هفت شهر گردشگرپذیر استان شامل سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان)، سقز، کامیاران و دیواندره در ایام تعطیلات عیدسعید فطر تکمیل شد.

یعقوب گویلیان گفت: ظرفیت بیشتر واحد‌های اقامتی شهر‌های گردشگرپذیر کردستان در این ایام به صورت رزرو و یا اقامت مسافران تکمیل شده است که این نشان می‌دهد حجم بالایی از هموطنان و گردشگران، این استان را به عنوان مقصد سفر در تعطیلات هفته جاری انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این واحد‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سنتی و خانه مسافر‌های دارای مجوز هستند.

به گفته او درشهرستان‌های بانه و مریوان علاوه بر تکمیل تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز، مهمانسرا‌های ادارات، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های آموزش و پرورش، مساجد و مدارس نیز برای اسکان تجهیز شده است.

گویلیان گفت: در این راستا شهر‌های بیجار، قروه و دهگلان شهر‌های پیشنهادی ما به عنوان شهر‌های جایگزین برای سفر است که مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهر‌ها اقامت داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان می گوید:  گردشگران ورودی به استان از اقامت در واحد‌های غیرمجاز خودداری کنند،

او‌ می گوید:ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران در همه ایام سال بویژه ایام تعطیلات از الزامات اماکن و واحد‌های گردشگری بوده و نظارت بر فعالیت آن‌ها از وظایف ستاد خدمات سفر کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.