شهرستان های کرمانشاه از وضعیت سالم خارج شد

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام اباد غرب، پاوه و کرمانشاه از وضعیت استاندارد خارج شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت) درشهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عدد ۵۰۰ را نشان داد که بیانگر وضعیت خطرناک و بحرانی است.

احد جلیلیان گفت : در ایستگاه اسلام آباد غرب هم شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا عدد ۳۱۴ ثبت شد که این موضوع بیانگر وضعیت اضطرار است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در پاوه ۱۶۷ و در کرمانشاه ۱۱۹ است وضعیت هوای این شهرستان‌ها ناسالم اعلام می‌شود.

از بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، کودکان، افراد مسن و مادران باردار درخواست می شود تا در این شرایط از منزل خارج نشود.

قصرشیرین و سرپل‌ذهاب وضعیت بحرانی و ناسالم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه بیانگر وضعیت بحرانی و ناسالم برای این مناطق است.

پژمان فتاح‌پور گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا تا ساعت هفت صبح امروز در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب عدد ۵۰۰ را نشان داد که بیانگر وضعیت بحرانی و خطرناک برای گروه‌های مختلف به خصوص افراد حساس است.

ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه‌ای ساعت هفت صبح شهرستان اسلام آباد غرب ۳۰۹ در وضعیت اضطرار و خطرناک و شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های پاوه ۱۶۴ و کنگاور عدد ۱۰۶را نشان داد که حاکی از حالت هشدار یعنی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر این اساس تاکید می‌شود گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از منزل خارج نشوند و توصیه می‌شود سایر افراد جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

ورود ریزگرد‌ها به قصرشیرین

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود ریزگرد‌ها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز پنجشنبه به میزان ۴۰ متر شد.

امیرپرویز نجفی گفت: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ هزار و۹۶۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی گرد و خاک به صورت غلیظ تا اواخر بعد از ظهر جمعه و به صورت رقیق تا روز شنبه در جو منطقه حاکم است.

بیشینه سرعت وزش باد در ساعت پنج بعد از ظهر دیروز ۱۹.۵متر بر ثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت بود که وزش باد باعث انتقال گرد و غبار به جو منطقه از سمت کشور‌های همسایه به مرز‌های غربی کشورمان از جمله قصرشیرین شده است.

دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۳۲درصد است.

از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۲۸روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۱۰روز در اردیبهشت ماه است، پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این شهرستان ۱۷۶.۲میلیمتر باران در قصرشیرین باریده که برابر میانگین بارش پارسال است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.