ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز به استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی جدید به استان ناپایداری‌های جدید تشدید خواهد شد.

سیاوش محمدی گفت: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به استان اردبیل، ناپایداری‌های جوی تشدید شده و در برخی مناطق (بویژه از عصر جمعه تا صبح یکشنبه) میزان بارش قابل توجه خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: بر اساس نقشه‌های هواشناسی به دلیل تداوم ناپایداری‌های جوی در منطقه، همچنان تا اواسط هفته آینده آسمان اغلب مناطق استان اردبیل در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری بوده و به لحاظ شرایط فصلی و محلی در برخی مناطق بارش باران (غالباً بصورت رگبار و رعدوبرق) پیش بینی می‌شود.

محمدی ضمن تاکید به هشدار هواشناسی (شماره ۱۲- سطح زرد) گفت: در برخی نقاط مستعد استان اردبیل آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

او می‌گوید: از نظر دمایی طی امروز تا بعدازظهر فردا وزش باد گرمیج (گاهی با سرعت تند) سبب افزایش نسبی دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل شده است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: از عصر فردا با نفوذ جریانات مرطوب خزری دمای هوا در سطح استان اردبیل بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بطور نسبی کاهش یافته و هوای خنک تا اواخر هفته آینده در سطح استان تداوم خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.