امام جمعه یزد:

روحیه خودباوری در دانش آموزان تقویت شود

آیت الله ناصری گفت: معلمان رسالت مهمی برای آینده سازان این کشور بر عهده دارند و باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: رشد روحی و معنوی بسیار حائز اهمیت است و خانواده و مدرسه، والدین و معلمان در این رشد بسیار اثرگذار هستند و باید به تقویت و به تکامل رساندن آن توجه جدی شود.

او می گوید: معلمان توجه داشته باشند که کودکان و نوجوانان و روح آن‌ها در اختیار معلمان قرار دارد بنابراین باید با برنامه و با دانش علمی و دینی به تربیت کودکان بپردازند و از ابتدا آن‌ها را با تفکر و تعقل و تدین آشنا کنند و این سه مؤلفه مهم را در درون آن‌ها نهادینه کنند.

به گفته او باید به دانش آموزان هویت الهی داده شود و اگر این اقدام به درستی انجام شود، در این دانش آموز گمراهی ایجاد نمی‌شود و گرفتار فضای مجازی و دوستان نامناسب و پیشنهادات وسوسه انگیز نمی‌شوند.

آیت الله ناصری گفت: تدین اصل کار برای تربیت و تفکر اصل و اساس خلقت است و خداوند متعال بار‌ها در قرآن کریم، انسان را به تفکر دعوت کرده است.

او می گوید: اگر تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان تقویت نشود، آن‌ها نمی‌توانند در آینده برای جامعه خود موثر باشند.

آیت الله ناصری گفت: اینکه برخی مدیران به رغم توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب نمی‌توانند کار موثری برای اقتصاد مقاومتی انجام دهند، به دلیل این است که قوه تفکر و تعقل در آن‌ها تقویت نشده است.

این موضوع را امام جمعه یزد در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور و در مراسم بزرگداشت مقام معلم استان مطرح کرد.

به گفته او اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پایدار نوآور است و برای رسیدن به این اقتصاد باید روحیه تفکر و تعقل در افراد تقویت شود.

امام جمعه یزد گفت: دانش آموزان امروز باید کارآفرین، مهندس، کارگر و صنعتگر خلاق آینده باشد و باید در تولید قطعات و ماشین آلات کشور را به خودکفایی برسانند و تحقق این مهم مستلزم کار ویژه تربیتی و علمی معلمان است.

به گفته او معلمان باید روحیه خودباوری را از هم اکنون در کودکان و نوجوانان ما نهادینه کنند، زیرا اگر غیر از این باشد، این کودکان در دوره جوانی، از استعداد خود استفاده مطلوب نمی‌کنند در حالی که اکنون هم استعداد جوانان ما از استعداد جوانان چینی و آلمانی و ... بیشتر است، اما خود را باور ندارند.

آیت الله ناصری گفت: باید کار را شروع کنیم و شروع این کار با ایجاد تحول در سیستم آموزشی امکان پذیر است.

امام جمعه یزد گفت: مسائل اخلاقی و معنوی سهم بزرگی در زندگی انسان دارد و فهم و درک و استعداد او همواره در حال رشد و تکامل است.

او می گوید: انسان به طور غریزی علاقمند به قرار گرفتن در مسیر کمال است،  باید محیط و شرایط رشد معنوی انسان فراهم شود، زیرا همه تحولات برای تکامل در روح انسان ایجاد می‌شود.

آیت الله ناصری گفت: بی شک هدف از خلقت انسان زندگی چند روزه دنیایی نیست، زیرا این هدف کوچک با حکمت و عظمت خدا همخوانی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.