سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته به حوزه مرمت و میراث‌فرهنگی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ خبر داد.

فردین عینی گفت: اعتباراتی که به صورت ابلاغی و استانی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در حوزه مرمت و میراث‌فرهنگی تخصیص یافته بود به صورت کامل جذب شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در این سه سال موزه‌های متعددی در سراسر استان اردبیل به موزه‌های موجود اضافه شده است و قولی که مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل برای افزایش موزه‌ها داده بود تحقق پیدا کرده است.

عینی می‌گوید: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات اخذ شده برای مرمت آثار تاریخی و ایجاد موزه در استان اردبیل مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال است که مبلغ قابل توجهی است و جای تشکر و قدردانی از مقام عالی استان، مدیرکل و همکاران اداره کل دارد که برای اخذ این اعتبار بسیار تلاش کرده‌اند.

او با اشاره به رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ گفت: در تلاش هستیم تا با آماده‌سازی کامل بنا‌های تاریخی و موزه‌های استان میزبانی شایسته در رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.