هفتادودومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پنتاگون کمک اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روس را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره کمک اطلاعاتی آمریکا به مقامات اوکراین برای شناسایی محل فرماندهان نظامی روسیه که به کشتن آنها منجر شده را رد کرد.

بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات از منطقه دونباس و مرزهای روسیه می‌گذرد و نشریه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد آمریکا با ارائه داده‌های اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روسیه که در جنگ اوکراین جان باخته‌اند، کمک کرده است. مقامات آمریکایی همچنین اذعان کرده‌اند اطلاعات مشترک آمریکا به اوکراین در غرق کردن کشتی روسی «مسکوا» کمک کرده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به این‌که غرب اطلاعات نظامی روسیه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، گفت هرکاری لازم باشد برای پاسخگویی انجام خواهد داد. پیش از این نیز «جوزف هیلبرت» مقام ارشد از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی به دست آمریکا تربیت شده‌اند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که کمک‌های واشنگتن به اوکراینی‌ها باعث شد که آن‌ها بتوانند به جنگ ادامه دهند.

پیش‌تر نیز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داده بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از مشاوران نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم، مشاوره رسانه‌ای دریافت کرده است.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت که از رآکتور‌های هسته‌ای برای کمک به کاهش وابستگی خود و سایر کشور‌ها به انرژی روسیه استفاده خواهد کرد. وزارت امور خارجه روسیه پیش از این علیه ۶۳ شخص ژاپنی از جمله مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه‌های ژاپن، به دلیل «لفاظی‌ها نادرست علیه مسکو» تحریم‌هایی اعمال کرد.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که «کارول جالیک» وزیر انرژی اسلواکی روز چهارشنبه تصریح کرد که تحریم واردات نفت از روسیه اقتصاد این کشور و اروپا را نابود خواهد کرد. «جانت بلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هم اذعان کرده است که برنامه اتحادیه اروپا برای قطع واردات نفت از روسیه ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه بهای نفت جهانی شود.

برنامه جهانی غذا نیز روز گذشته اعلام کرد با کاهش صادرات روغن و غلات از روسیه و اوکراین کشور‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

در حالی که رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که عذرخواهی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را به خاطر اظهارات جنجالی وزیر امور خارجه این کشور درباره هولوکاست پذیرفته، مسکو این خبر را تکذیب کرده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد ۷ دیپلمات دانمارکی را «عنصر نامطلوب» خوانده و ۲ هفته به آنان فرصت داده تا از خاک روسیه خارج شوند. افزون بر این مسکو مخالفت خود را با ارسال کمک نظامی از سوی دانمارک به اوکراین ابراز داشته است.

تحولات هفتادودومین روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین در ادامه آمده است:

مقامات اوکراینی: روسیه ۲ موشک به سمت اودسا شلیک کرد

الجزیره گزارش داد، مقامات «اودسا» در اوکراین گفتند نیرو‌های روسیه این شهر را با ۲ موشک گلوله باران کردند که تلفاتی برجای نگذاشته است.

۲ سال پیش
نیروهای اوکراینی ۲ بالگرد روسی را سرنگون کردند

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: نیرو‌های ما ۱۵ سرباز روسی را کشتند و نیروهای دفاعی ۲ بالگرد روسی را از کار انداختند.

۲ سال پیش
اشپیگل: حملات سایبری آلمان کار هکر‌های طرفدار مسکو است

نشریه اشپیگل به نقل از منابع خبری مدعی شد حملات سایبری به وب‌سایت‌های نهاد‌های امنیتی و دولتی آلمان از هکر‌های طرفدار مسکو سرچشمه می‌گیرند.

۲ سال پیش
تخلیه ۵۰ غیرنظامی از جمله از آزوفستال

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۵۰ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک در طول روز از «آزوفستال» تخلیه شدند و تخلیه‌ها فردا ادامه خواهد داشت.

۲ سال پیش
کمک اطلاعاتی و میدانی آمریکا به اوکراین

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون به منظور تقویت دفاع اوکراین، اطلاعاتی درباره واحد‌های نظامی روسیه به اوکراینی‌ها می‌دهد.

به گفته کربی جنگ در دونباس به توانایی‌هایی نیاز دارد و آمریکا در هفته‌های اخیر بر ارائه این توانایی‌ها به اوکراینی‌ها متمرکز شده است.

‌کربی در ادامه از کنگره آمریکا خواست تا به درخواست کمک جو بایدن، هرچه سریع‌تر برای حمیت از اوکراین اقدام کنند.

۲ سال پیش
تحریم‌های آمریکا مانع از همکاری شرکت‌های فناوری چینی با روسیه شد

به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت‌های فناوری چینی به دلیل تحریم‌های آمریکا از معاملات با روسیه خارج شدند.

۲ سال پیش
اوکراین: سفیران منصوب دونتسک و لوهانسک در مسکو به جرم خیانت مجازات خواهند شد

به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد: ما انتصاب سفیران جمهوری‌های غیرقانونی در مسکو را محکوم می‌کنیم، سفیران منصوب شده با مجازات جنایی برای خیانت روبه‌رو خواهند شد.

پیش از این رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه تعیین کرده‌اند.

۲ سال پیش
سرنگونی یک جنگنده سوخو ۲۷ اوکراینی در لوهانسک

وزارت دفاع روسیه: موشک‌های با دقت بالا ۳۱ سایت نظامی اوکراین و یک انبار مهمات در پوپاسنایا را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی یک جنگنده سوخو ۲۷ اوکراینی در لوهانسک خبر داد و افزود سلاح‌های هوایی روسیه در طول روز به ۲۷ سایت نظامی اوکراین حمله‌هایی را انجام داده‎اند.

۲ سال پیش
روسیه: به تحریم‌ها به طور قاطعانه و سخت پاسخ می‌دهیم

وزارت امور خارجه روسیه سفیر انگلیس در مسکو را احضار و به تحریم‌های این کشور علیه رسانه‌های روسی اعتراض کرد.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد مسکو به تحریم‌ها به طور قاطعانه و سخت پاسخ خواهد داد.

۲ سال پیش
اوکراین: اگر جلوی پیشروی روسیه گرفته نشود در مرزهای اوکراین متوقف نخواهد شد

ستاد مشترک ارتش اوکراین مدعی شد که نیرو‌های روسیه به حملات خود برای سیطره بر دونتسک و لوهانسک و مسیر ارتباطی به شبه‌جزیره کریمه ادامه می‌دهند و اگر نیروهای اوکراینی جلوی پیشروی آن‌ها را نگیرند، نیروهای ارتش روسیه در مرزهای اوکراین متوقف نخواهند شد.

۲ سال پیش
مقام روس: برای همیشه در جنوب اوکراین باقی می‌مانیم

«آندری تورچاک» نماینده و معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه در جریان بازدید از شهر «خرسون» در جنوب اوکراین و تحت کنترل مسکو، اعلام کرد که روسیه برای همیشه در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند و هیچ بازگشتی به گذشته نخواهد داشت.

او همچنین گفت که روس‌ها و اوکراینی‌ها در خرسون، در کنار هم زندگی خواهند کرد.

۲ سال پیش
روسیه: قصد استفاده از سلاح هسته ای را نداریم

خبرگزاری آناتولی گزارش داد معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه تصمیمی برای استفاده از تسلیحات هسته ای در اوکراین ندارد.

وی در پاسخ به رسانه های غربی در زمینه احتمال استفاده از سلاح های هسته ای در جنگ اوکراین و روسیه اعلام کرد که این چنین گمانه زنی هایی که از سوی غرب مطرح می شود، برای دفعه نخست نیست و اینها «دروغهایی عامدانه» هستند.

۲ سال پیش
اوکراین: لهستان از پشت به کی‌یف خنجر نمی‌زند

معاون رئیس‌جمهور اوکراین: ما ۴۱ اوکراین از جمله ۲۸ سرباز را به عنوان بخشی از عملیات تبادل اسرا با روسیه بازگردانیم.  مدودف اخبار کذب درباره برنامه لهستان برای الحاق اراضی اوکراین منتشر می‌کند. لهستان دوست و متحد اوکراین است و ورشو از پشت به کی‌یف خنجر نمی‌زند.

۲ سال پیش
خروج برخی شرکت‌های چینی از معامله با شرکت‌های روسی

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه ادعا کرد: شرکت‌های فناوری چینی تحت فشار تحریم‌های واشنگتن از معاملات با روسیه خارج می‌شوند.

۲ سال پیش
انتصاب سفرای دونتسک و لوهانسک در روسیه

به گزارش روسیا الیوم، رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه تعیین کردند.

۲ سال پیش
جلسه سران گروه هفت درخصوص روسیه

 بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: رهبران گروه هفت کشور یکشنبه هفته آینده درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه گفتگو خواهند کرد.

۲ سال پیش
لوهانسک به مسکو سفیر می‌فرستد

به گزارش اسپوتنیک جمهوری لوهانسک سفیر خود در مسکو را منصوب کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: پایانی بر این جنگ نمی‌بینیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد: ما پایانی را برای این جنگ نمی بینیم؛ اما تلاش کردیم تا راه حل هایی دیپلماتیک را از طریق مذاکرات ایجاد کنیم.

او در ادامه مدعی شد: روسیه بر این باور است می توان از مجازات فرار کند و تلاش دارد تا در پرونده صدور گاز به اروپا باج خواهی کند. جهان به سبب جنگی که سبب موج تورم در بسیاری از کشورها می شود، با کمبود مواد غذایی روبروست.

۲ سال پیش
پسکوف: لهستان تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: عملیات طبق برنامه جلو می رود. لهستان تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند.کرملین اطلاعی از گزارش های ادعایی مبنی بر حمله به کشتی نظامی روسیه در دریای سیاه ندارد.

پسکوف درباره دست داشتن لندن در وقایع بوچا نیز گفت: اطلاعات مربوط به طرف هایی که در این وقایع دست داشتند در زمان لازم ارائه می شود

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک/ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: کرملین اطلاعی از گزارش های ادعایی مبنی بر حمله به کشتی نظامی روسیه در دریای سیاه ندارد.

پسکوف درباره دست داشتن لندن در وقایع بوچا افزود : اطلاعات مربوط به طرف هایی که در این وقایع دست داشتند در زمان لازم ارائه می شود.

۲ سال پیش

کرملین درباره اظهارات لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مبنی بر طولانی شدن جنگ اوکراین نیز اعلام کرد این جنگ طبق برنامه پیش می‌رود.

۲ سال پیش
کرملین: دزدی گندم اوکراین اخبار جعلی است

کرملین درباره اظهارات اخیر مطرح شده در مورد دزدی گندم اعلام کرد: «این اخبار جعلی است و سازمان ملل زحمتی برای راستی آزمایی اطلاعات به خود نداده است».

دیروز مقامات اوکراینی مدعی شدند نیروهای روسی کنترل ذخایر عظیم غلات اوکراین را به دست گرفته اند که خطر گرسنگی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین وزارت سیاست کشاورزی اوکراین مدعی شد سربازان روسی غلات آن‌ها را می‌دزدند.

۲ سال پیش
گروه هفت روز یک شنبه نشستی درباره اوکراین برگزار خواهد کرد

الجزیره/ سران گروه هفت روز یک شنبه نشستی مجازی درباره اوضاع اوکراین با مشارکت ولودیمیر زلنسکی، رپیس جمهور اوکراین برگزار خواهد کرد.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا: تحریم نفتی روسیه هرگز آسان نخواهد بود

اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: ما در کنار اوکراین می ایستیم و می خواهیم در جنگ با روسیه پیروز شود. باید اعتمادمان به گاز روسیه کاهش یابد و این کشور دیگر شریکی که بتوان به آن تکیه کرد، نیست.

وی در عین حال گفت: تحریم نفتی روسیه هرگز آسان نخواهد بود اما برای ما امکانپذیر نخواهد بود که در دراز مدت پول تحویل روسیه دهیم.

رئیس کمیسیون اروپا با بیان این مطلب افزود: هفته به هفته که می گذرد، تحریم های اعمالی علیه روسیه تاثیر خود به طور عمیق بر اقتصاد روسیه می گذرد. صادرات کالاها به روسیه حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. صدها شرکت بزرگ و هزاران کارشناس، روسیه را ترک کرده اند و طبق پیش بینی ها تولید ناخالص داخلی روسیه حدود ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت لذا شکست و ناکامی این کشور تنها در گروی وقت است.

او گفت: ما در تلاش هستیم تا قدرت روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین را محدود کنیم. ما باید از وابستگی به نفت روسیه رها شویم.

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد تحریم‌های اتحادیه اروپا روسیه را فلج کرده و از تامین مالی جنگ علیه اوکراین جلوگیری می‌کند. وی گفت پوتین نیرو‌های خود را برای محو کردن اوکراین از روی نقشه به خدمت گرفت و ما نیرو‌های اقتصادی خود را برای محافظت از آن به خدمت گرفتیم.

فون درلاین در جلسه کمیسیون اروپا برای بررسی تحریم نفتی روسیه همچنین از توافق با آمریکا برای دریافت ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از سال آینده خبر داد.

۲ سال پیش
مسکو: مذاکرات روسیه و اوکراین متوقف شده است

خبرگزاری اسپوتنیک/ زایتسف، معاون دپارتمان اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفت: مذاکرات روسیه و اوکراین متوقف شده است

او گفت: ناتو اعلام می‌کند که موافق پایان هر چه سریعتر اقدامات نظامی در اوکراین است از سوی دیگر هر کاری می‌کند تا این اتفاق نیفتد. روسیه قصدی برای بکارگیری تسلیحات هسته‌ای در جریان عملیات ویژه در اوکراین ندارد.

۲ سال پیش
رئیس سنای روسیه: به هر ستیزه‌جویی پاسخ می‌دهیم

«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا)  هشدار داد مسکو به هر اقدام ستیزه‌جویانه علیه خود پاسخ می‌دهد و گفت: نیات تهاجمی و ستیزه‌جویانه هیچکس نسبت به روسیه بدون عواقب باقی نخواهد ماند.

او گفت: نیروهای مسلح روسیه به هیچ وجه کمتر از بهترین ارتش‌های جهان نیست و حتی از آنها پیشی می‌گیرد. ما در مورد آموزش حرفه‌ای پرسنل نظامی و کیفیت سلاح‌ها و تجهیزات نظامی، توانایی استفاده از آنها صحبت می‌کنیم.هیچکس نمی‌تواند ما را غافلگیر کند. هیچکس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که نیات تهاجمی او در مورد کشور ما بدون عواقب باقی بماند.

به گفته ماتوینکو، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گواه قانع کننده‌ای است که ارتش روسیه نه تنها کشور خود، بلکه کل بشریت را از تهدید نازیسم و ​​ناسیونالیسم رادیکال نجات می‌دهد.

۲ سال پیش

وزیر خارجه بلاروس عنوان کرد که درگیری ها در اوکراین باید بر اساس اصول متوازن که منافع مسکو و کی یف را در بر گیرد، حل شود.

۲ سال پیش

نخست وزیر جمهوری چک:‌ پیشنهاداتحادیه اروپا درباره معافبتاز تحریم نفتی روسیه در مسیر درستی مطرح شده است.

۲ سال پیش
گزارش وزارت دفاع روسیه از آخرین وضع عملیات نیروهای روسی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه در گزارش عملیات نیروهای روسی در اوکراین طی شبانه روز گذشته اعلام کرد:‌

  •  ارتش و هواپیما‌های بدون سرنشین روسیه در طول شب ۲۴ تاسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.
  • موشک‌های دقیق روسیه، انبار مهماتی را در کراماتورسک در شرق اوکراین منهدم کردند.
  •  موشک‌های دقیق روسیه، سامانه موشکی توچکا- او اوکراین را در منطقه زاپوروژیه منهدم کردند.
  •  پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته یک فروند سوخو ۲۵، میگ ۲۹، ۱۳ پهپاد و ۴ موشک توچکا- او اوکراین را سرنگون کرد.
  •  ۲۸۰ ملی گرا کشته و ۴۱ واحد تجهیزات نظامی منهدم شد.
۲ سال پیش
سفیر روسیه: ناتو تهدید جنگ هسته ای را جدی نمی‌گیرد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز پنجشنبه گفت که ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا تهدید جنگ هسته ای را «جدی نمی گیرد».

آنتونوف در مورد اتهامات غرب مبنی بر اینکه مسکو عامل اصلی تنش های هسته ای است، این ادعاها را "بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه روسیه خواند.

۲ سال پیش
برقراری ارتباط آژانس با نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز پنجشنبه اعلام کرد انتقال از راه دور داده‌های پادمان را از سیستم‌های نظارتی خود که در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل برای نظارت بر مواد هسته‌ای نصب شده بودند، بازیابی کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۹ مارس گفت که آژانس ارتباط خود را با سیستم‌های نیروگاه قطع کرده است.

۲ سال پیش
مجارستان: تحریم‌ها مشکلات بزرگتری برای اروپا در مقایسه با روسیه ایجاد کرده است

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: دولت مجارستان اعلام کرد برای کنار گذاشتن واردات انرژی از روسیه به پنج سال زمان و تامین مالی به منظور سرمایه گذاری در این بخش نیاز دارد.

دولت مجارستان افزود: منتظر پیشنهاد‌های جدیدی درباره طرح اروپا برای تحریم نفت روسیه هستیم، اما ما پیشنهاد اروپا درباره تحریم نفت روسیه را رد می‌کنیم.

رئیس جمهور مجارستان هم گفت: تحریم‌هایی که بر مسکو اعمال شد، مشکلات بزرگتری برای اروپا در مقایسه با روسیه ایجاد کرده است.

۲ سال پیش
سفیر آمریکا: سطح تماس‌ها با روسیه به شدت کاهش یافته است

 شبکه سی ان ان به نقل از سفیر آمریکا در روسیه گفت: گمانه زنی‌هایی درباره چگونگی استفاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سالروز پیروزی (بر آلمان نازی) برای تبلیغ جنگ در اوکراین وجود دارد. نمی‌توانیم پیش بینی کنیم پوتین در سالروز پیروزی برای تبلیغ جنگ در اوکراین چه اقداماتی انجام خواهد داد. سطح تماس با روسیه در مقایسه با شش ماه پیش به شدت کاهش یافته است.

۲ سال پیش
آمریکا بالگرد‌های افغانستان را به اوکراین می‌دهد

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان از اختصاص ۱۶ بالگرد MI ۱۷ به اوکراین که پیشتر از روسیه برای افغانستان خریداری شده بود، خبر داد.

مسئولان اداره بازرسی ویژه آمریکا اعلام کردند، ۱۶ بالگرد نظامی که برای ارتش حکومت پیشین افغانستان خریداری شده بود را به اوکراین تحویل می‌دهند.

این بالگرد‌ها از نوع MI ۱۷ است که پیش از این آمریکا از شرکت‌های تولید کننده روسی خریداری کرده بود.

۲ سال پیش
پنتاگون کمک اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن فرماندهان روس را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره کمک اطلاعاتی آمریکا به مقامات اوکراین برای شناسایی محل فرماندهان نظامی روسیه و کشتن آن‌ها را رد کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا اطلاعات میدان جنگ را جهت کمک به اوکراینی‌ها برای دفاع از کشورشان فراهم می‌کند. ما در مورد آن صحبت کردیم. ما اطلاعاتی در مورد مکان‌های رهبران ارشد نظامی روسیه در میدان جنگ ارائه نمی‌دهیم و همچنین در تصمیم گیری‌ها درباره انتخاب اهداف حمله نظامی اوکراین شرکت نمی‌کنیم.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعله
اصلا امریکا هیچکار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کار آمریکای جنایتکار ، بی منطق ، دیکتاتور، دروغگو، بی وجدان ، سلطه گر ، نفهم و ... تمومه.
کافی هست ۲ تا از موشک‌های کلاهک هسته ای ، از سوی کره ی شمالی به طرف آمریکا شلیک بشه . آنچنان دُم خودش را همچون سگ هار جمع و جور میکنه که تا سالیان سال نتواند برای دیگر کشورها نقشه های شوم بکشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه
Iran (Islamic Republic of)
توحید توحیدی
۲۲:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر ذهن کوچکی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین باتلاق روسیه متجاوز
Netherlands
7891
۱۳:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای پوتین بزرگ لب تر کن تا سپر انسانی از تمام کشورهایی که از امپریالیسم امریکا زخم خورده اند به سوی شما سرازیر شود.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

یکبار پوتین لب تر می کند ،
روی زمین لیز می خورد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

این عاقبت استفاده‌ نکردن از جی پی اس است ،

پیمان اشراقی،
وزیر ارتباطات و اطلاعات فدراسیون روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه روسیه بتواند با مدارک مستند این جریان را به اثبات برساند ( که البته بعیدبنظرمیادچون سازمانهای اطلاعاتی وجاسوسی بسیارزیرکانه اقدام میکنند تا بهانه ای برای کسی ایجادنشود) شایدبتواند این حق را برای خود محفوظ بداند
Iran (Islamic Republic of)
dtsdendi
۱۴:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مثل این که روسیه آغلز کننده جنگ بوده ها
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

وقتی سازمان جاسوسی هوشمند است ما هم باید هوشمند باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رو شکر ایران رو رها کردن رفتن سراغ روسیه و چین، ولی نمی دونم حالا که آمریکا ایران رو رها کرده مسیولین داخلی رها نمی کنند گیر دادن به عمل جراحی اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها راه نجات روسیه و جهان اینه که اونا هم بیخ گوش امریکا پایگاه بزنن شاید این جنگا تموم بشه
آخرین اخبار