هشدار برنامه جهانی غذا در خصوص کاهش روغن و غلات در پی جنگ اوکراین

برنامه جهانی غذا اعلام کرد با کاهش صادرات روغن و غلات از روسیه و اوکراین کشور‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا هشدار داد در پی کاهش صادرات غلات و انواع روغن از روسیه و اوکراین، کشور‌های جهان با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «ریم ندا» در گفتگو با الجزیره گفت:، چون روسیه و اوکراین دو کشور اساسی در حوزه صادرات مواد غذایی در جهان به شمار می‌آیند، کاهش صادرات این دو کشور، موجب می‌شود تا کشور‌های جهان با مشکل مواجه شوند.

ندا در این گفتگو ابراز داشت اوکراین با ۴۴ میلیون جمعیت تقریبا غذای چهارصد میلیون نفر را در جهان تأمین می‌کند. البته در بروز مشکلاتی که کشور‌های جهان با آن مواجه خواهند شد عوامل مختلفی دخالت دارد که پدیده تغییرات آب و هوایی، جنگ‌ها یا رکود اقتصادی، اعم از رکود ناشی از جنگ یا غیر جنگ، نمونه‌ای از این عواملند.

با گذشت بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین که با تحریکات آمریکا، ناتو و غرب به حمله نظامی روسیه ختم شد، «جوزف هیلبرت» مقام ارشد از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی به دست آمریکا تربیت شده‌اند. وزارت خارجه روسیه نیز در پی تنش‌های اخیر با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مزدوران صهیونیست به نئونازی‌های اوکراینی و در کنار جنگجویان گردان آزوف در اوکراین می‌جنگند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار