پنتاگون کمک اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن فرماندهان روس را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره کمک اطلاعاتی آمریکا به مقامات اوکراین برای شناسایی محل فرماندهان نظامی روسیه و کشتن آن‌ها را رد کرد.

وزارت دفاع آمریکا ضمن تکذیب گزارش‌هایی درباره کمک اطلاعاتی آمریکا به مقامات اوکراین برای شناسایی محل فرماندهان نظامی روسیه تاکید کرد که حتی در خصوص تصمیم گیری درباره انتخاب اهداف حملات نظامی اوکراین هم مشارکت ندارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا اطلاعات میدان جنگ را جهت کمک به اوکراینی‌ها برای دفاع از کشورشان فراهم می‌کند. ما در مورد آن صحبت کردیم. ما اطلاعاتی در مورد مکان‌های رهبران ارشد نظامی روسیه در میدان جنگ ارائه نمی‌دهیم و همچنین در تصمیم گیری‌ها درباره انتخاب اهداف حمله نظامی اوکراین شرکت نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت: صادقانه بگویم، اوکراینی‌ها اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به ما دارند. آن‌ها در کشور و سرزمین خود هستند. آن‌ها روش‌های موثر خود را برای جمع آوری اطلاعات دارند. اوکراینی‌ها اطلاعاتی را که ما و سایر شرکا به اشتراک می‌گذاریم با اطلاعاتی که خودشان جمع آوری می‌کنند ترکیب می‌کنند؛ و سپس آن‌ها اقدامات و تصمیمات خود را می‌گیرند.

چندین ژنرال روسی در جریان جنگ بین دو کشور که وارد سومین ماه خود شده است، کشته شده اند.

نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکا و اوکراین گزارش داد که واشنگتن اطلاعاتی درباره اوضاع میدان جنگ و محل فرماندهان نظامی روسیه را به صورت مخفیانه در اختیار اوکراین قرار داده است که به این کشور کمک کرده تا ۱۲ ژنرال روسی را بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغ میگن والا چطور اوکراینیا که همه هواپیماها و هلیکوپتراشا روسیه زده و ماهواره هم نداره طرف سه ماه تونسته 12 تا سرتیپ روس رو بکشه ؟؟؟
روسیه با اون عظمتش هنوز یه سرتیپ اوکراینی رو نتونسته بکشه
آخرین اخبار