سامانه بارشی دوباره خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از سامانه جدید بارشی و جو ناپایدار به شکل رگبار و رعد و برق خبرداد.

آیدا فاروقی گفت: سامانه جدید بارشی و جو ناپایدار به شکل رگبار و رعد و برق از عصر امروز جمعه وارد استان می‌شود و طی هفته آینده مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

او گفت: عملکرد این سامانه بارشی از عصر امروز جمعه به شکل وزش موقت باد شدید و همچنین رگبار و رعد و برق در مناطق مرکز و شمال غرب با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از یکشنبه بعد از ظهر با افزایش فعالیت بارشی این سامانه و شدت ورزش باد در استان مواجه خواهیم بود که این روند روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

فاروقی گفت: علاوه بر پیش بینی کاهش نسبی دما در روز دوشنبه، شدت بارش‌ها در روز‌های یکشنبه و دوشنبه احتمالا موجب آب گرفتگی معابر در برخی مناطق استان خواهد شد که پیش بینی دقیق‌تر از شدت بارش‌ها نیازمند بررسی نقشه‌های هواشناسی در روز‌های آینده است.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته باخرز با ثبت دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین و مه ولات با ثبت ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان و نوسانات دمایی مشهد نیز بین ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شدیدترین وزش باد را مربوط به بردسکن با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت است و امروز (جمعه) افزایش دما در مشهد ادامه دارد و در گرم‌ترین زمان، دما به ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.