مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: هشتمین جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود برگزار شد.

ولی جهانی گفت: پس از ۲ سال وقفه ایجاد شده در برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی به علت همه‌گیری کرونا اکنون و پس از تلاش‌های همگانی خوشبختانه با فرا رسیدن بهار طبیعت شاهد از سرگیری روند توسعه‌محور گردشگری و صنایع وابسته به این صنعت اشتغال‌آفرین در گیلان هستیم.

به گفته او، برگزاری جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب تقویم برگزاری رویداد‌های فرهنگی استان است که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بهار نارنج با خواص دارویی مختلف و عطری بی‌بدیل برای قرن‌ها جایگاهی مهم در فرهنگ مردم این استان داشته است.

در نسخ مختلفی از سفرنامه‌های سیاحان به بهار نارنج گیلان اشاره شده و خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول نسل‌ها بین مردم محلی انتقال یافته و اکنون به پاسداشت این رسوم ارزشمند و به شکرانه این نعمت، جشنواره بهار نارنج برگزار شده است.

هشتمین جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود

هشتمین جشنواره بهار نارنج کومله لنگرود عصر دیروز با حضور هنرمندان، مردم محلی و گردشگران در ایام عید فطر و با برپایی بیش از ۴۰ غرفه محصولات سنتی در لات محله این شهر برگزار شد.

هشتمین جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود

کومله از توابع شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Shapoor mansoori
۰۹:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من عاشق گیلانم .مردمان شاد مهماندوست.بینظیر.
سال۱۳۵۲درلنگرود سپاهی دانش بودم هنوز پس از گذشت ۴۸سال با همه روستاییان دوستم و مرتب بهشان سر میزنم