معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد از تشکیل قرارگاه عفاف وحجاب در استان خبر داد.

عزیزی گفت: با توجه به کمرنگ شدن رعایت عفاف و حجاب در جامعه و در مواردی کشف حجاب در اماکن و خودروها، قرارگاه عفاف و حجاب برای کنترل این مسئله در استان تشکیل می‌شود.

او می‌گوید: پیمایش میدانی و نگرش فضای اجتماعی استان در زمینه عفاف و حجاب، بررسی عوامل زمینه ساز گسترش بی حجابی و بدحجابی، تشکیل منظم گروه‌های فکری اندیشه‌ورز برای اقدامات اثباتی، تشریح مجدد وظایف سازمانی دستگاه‌ها مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و رصد انجام این وظایف به شکل هم افزا در اولین فرصت مناسب، انجام اقدامات اقناعی و پاسخ به شبهات با همکاری مراکز علمی و رسانه‌های استان و تشکیل جلسات هماهنگی برای اقدامات سلبی با متجاهرین سازمان یافته در اماکن و معابر عمومی برای حفظ آرامش روحی و روانی جامعه از جمله ماموریت‌های این قرارگاه است.

به گفته او استاندار مسئول و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دبیر این قرارگاه است.

عزیزی گفت: تشکیل کمیته‌های متعدد از جمله کمیته پایش، اندیشه ورز، تبیین و اقناع سازی، کمیته اقدامات سلبی و کمیته اداری از زیرمجموعه‌های این قرارگاه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار می‌گوید: اعضای کمیته پایش شامل اداره اطلاعات، سپاه، بسیج، صدا و سیما و نیروی انتظامی و اعضای کمیته اندیشه ورز شامل سپاه، بسیج و دانشگاه هستند.

به گفته عزیزی این قرارگاه به صورت ماهانه با حضور مسئولان استانی به منظور تصمیم گیری در مورد برنامه‌های اجرایی هر سازمان در استان تشکیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.