آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در استان قزوین

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در استان به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

 سردار رفیعی آتانی در نشست با خبرنگاران گفت: در رزمایش رزمایش جهادگران فاطمی که تا ۲۶ اردیبهشت در استان ادامه دارد در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی، فعالیت‌های خوبی انجام خواهد شد.

 این رزمایش با همکاری معاونت امور عمرانی استانداری و دفتر امور روستایی برگزار می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان؛ هزار و ۱۷۰ گروه جهادی در استان از اقشار مختلف شکل گرفته است و از این گروه‌ها ۴ هزار و ۷۹۰ نفر بسیجی پای کار هستند و حدود ۵ هزار بسیجی در میادین حضور دارند.

 ۳ هزار و ۳۳۵ پروژه در حوزه‌های آب، مسکن محرومان، فضای سبز و راه مناطق محروم در استان در دست اجراست.

 با اختصاص۱۶۳ میلیارد تومان، ۸ هزار و ۸۲۴ شغل پایدار در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان ایجاد، ۲ هزار و ۳۹۱ کارگاه و بیش از ۴۲۷صندوق راه اندازی و ۴۵ تعاونی هم ساماندهی شده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم قزوین اعلام کرد: خیران بیش از ۴۲۳ میلیارد تومان و سپاه هم ۲۱ میلیارد تومان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی کمک کرده اند و احداث بیش از ۵۰ درصد از مسکن نیازمندان در استان بر عهده سپاه گذاشته شده است.

 مردم قزوین ۵۰۰ میلیون تومان و کمیته امداد هم ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید ۲۱۲ یخچال در طرح کمک به نیازمندان هزینه کرده اند.

تا به امروز ۴۵۶ میلیارد تومان در طرح کمک‌های مومنانه استان جمع آوری و هزینه شده و ۳۳۰ زندانی جرایم غیرعمد هم با کمک مومنان از زندان آزاد شده اند و مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی هم در این نشست گفت: سپاه نواحی و اقشار متخصص در تمامی اداره‌ها و نهاد‌ها با راه اندازی هشتگ خدمت بی منت بیش از ۴۶۰ برنامه در رزمایش جهادگران فاطمی اجرا می‌کنند.

به گفته سرهنگ حسینیانی، سامانه اطلس گروه‌های جهادی هم برای کمک رسانی به مناطق محروم راه اندازی شده است.

 انتقال آب شرب روستایی در ۹۶ روستا و خط انتقال آب به ۱۴۷ روستا همراه با ساخت تصفیه خانه، احداث ۱۰۰ واحد از هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی بر عهده سپاه استان است و کمتر از ۴ ماه باید کلید این واحد‌ها به نیازمندان تحویل داده شود.

 ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران در این عرصه حضور خواهند داشت و تعمیر قنوات، احداث خط لوله، بهسازی و نوسازی مدارس بر عهده قرارگاه امام حسن استان است.

به گفته سرهنگ حسینیانی؛ احداث پل و تعریض راه کشاورزی، ساخت پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی در روستا‌های محروم در دستور کار گروه‌های جهادی قرار دارد و امسال هزار و ۲۰۰ پروژه جهاد روشنایی با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان برای نصب پنل‌های خورشیدی و تامین برق مورد نیاز کشور و همچنین درآمدزایی برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.

پروژه ۲۵ تختخوابی دیالیز تاکستان افتتاح شد و مرکز درمان ناباروری در شهرک مینودر با دست جهادگران بسیجی با کمترین اعتبار احداث خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار