بومی‌سازی قطعات، تعمیر، آزمایش و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از جبران‌ساز توان راکتیو (SVCB) فولاد مبارکه با تکیه‌ بر دانش فنی متخصصان داخلی محقق شد.

مدیر ناحیه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه، SVC را تجهیزی بسیار مهم در حفظ کیفیت، توان و کاهش هزینه‌های انرژی الکتریکی در شرکت‌های تولیدکننده فولاد دانست و گفت: با این تجهیز و جبران توان راکتیو مصرفی کوره‌های قوس الکتریکی با جلوگیری از افت ولتاژ و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال و ترانسفورماتورها، توان مصرفی کوره‌های قوس الکتریکی و در نتیجه تولید (حدود ۱۰ درصد یا بیشتر) افزایش می‌یابد.

سید امیر طباطبائیان می‌گوید این تجهیز با افزایش ضریب توان و جبران توان راکتیو، از اعمال جریمه‌های سنگین در قبوض برق شرکت فولاد مبارکه جلوگیری می‌کند.

در حقیقت SVC با جبران نبود تعادل و تقارن توان مصرفی و حذف هارمونیک‌های جریان تولیدی کوره‌های قوس الکتریکی، تأثیر بسیاری بر متغیر‌های کیفیت توان دارد که این عامل خود باعث کاهش نرخ خرابی دیگر تجهیزات مانند ادوات الکترونیک قدرت، اینورترها، تجهیزات حساس و موتور‌ها و کابل‌ها می‌شود.

به گفته او با کاهش نوسانات ولتاژ و پایدارسازی آن، از تغییرات پی‌درپی تپ در تپ چنجر‌ها جلوگیری می‌شود که در نتیجه طول عمر مفید تپ چنجر‌های ترانسفورماتور‌ها که تجهیزات حساس و گران‌قیمتی هستندافزایش می‌یابد.
راه‌اندازی موفقیت‌آمیز SCV در ۲ سال فعالیت مداوم
رئیس توزیع برق شرکت فولاد مبارکه گفت: با تلاش و همت متخصصان واحد توزیع برق و با کمک دفاتر فنی تعمیرات و تولید ناحیه انرژی و سیالات، واحد خرید و بومی‌سازی و با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تجهیزات آلمانی آسیب‌دیده مهندسی معکوس و بومی‌سازی شد و نقشه‌های مربوطه بازطراحی و شبیه‌سازی و نهایتا فرایند دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

احسان مهدوی‌منش می‌گوید با وجود فناوری پیشرفته این تجهیز، تمام مراحل آزمایش، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی با صرفه‌جویی بیش از ۱۷۰ هزار یورو، با موفقیت محقق و پس از ۲ سال فعالیت مداوم، SVC ۶۳ کیلوولت B با موفقیت راه‌اندازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار