۵۲ ملیت، تشکیل دهنده گردشگران سلامت خراسان رضوی

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: گردشگران سلامت در خراسان رضوی از ۵۲ ملیت از کشور‌های جهان تشکیل می‌شوند.

خوش‌شکن گفت: این درحالیست که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد گردشگران سلامت در استان خراسان رضوی از ۲ کشور عراق و افغانستان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد دیگر گردشگران سلامت ما در استان از ۵۰ ملیت هستتند که عمدتا از کشور‌های همسایه در خلیج فارس و آسیایه میانه به این خطه سفر می‌کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: با توجه به موهبت الهی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و ظرفیت بالای بخش گردشگری سلامت مشهد از جمله تعداد ۶۰ بیمارستان مجهز و وجود بیش از ۵۲ درصد مراکز اقامتی ایران در مشهد و بیش از ۶ هزار پزشک فعال به اکثر درخواست‌های گردشگران سلامت پاسخ داده می‌شود.

دکتر خوش‌شکن گفت: از جمله خدمات ارائه شده می‌توان به حوزه زنان و درمان ناباروری، ارتوپدی و جراحی مفاصل، بیماری‌های قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، آنکولوژی و درمان سرطان، چشم پزشکی و اعمال پیوند مرتبط با چشم، دندانپزشکی، جراحی‌های عمومی، ارولوژی و کلیه، زیبایی و کاشت مو و جدیدا بخش پیوند کلیه که عامل تحرک و پویایی بخش خصوصی و جذب گردشگران سلامت خواهد بود، اشاره کرد که عمده خدمات مورد تقاضای گردشگران نیز در این بخش است.

او گفت: این در حالی است که مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گردشگران سلامت استان را مربوط به ۸۰ کشور نظیر عراق، افغانستان، عمان، پاکستان و ترکیه اعلام کرده و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد این گردشگران از کشور‌های عراق و افغانستان هستند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در ۱۰ سال گذشته سالانه حدود ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و سرپایی در مشهد بهره‌مند شده‌اند.

دکتر خوش‌شکن گفت: گردشگری سلامت جنبه‌های دیگری مانند گردشگری سلامت مدیتیشن، گردشگری سلامت ورزش و گردشگری سلامت طبیعت را داراست که در جهت معرفی سایر ظرفیت‌های گردشگری سلامت به بویژه در شهر مشهد تلاش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.