آغاز نام نویسی حج تمتع از امروز در زنجان

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی اعزام زائران محدود است و امسال ۴۹۵ زنجانی به حج تمتع اعزام خواهند شد.

احدی گفت: متقاضیان حج تمتع که سال ۱۳۹۹ ثبت نام و هزینه سفر خود را واریز کرده اند، از ساعت ۱۰ صبح امروز می‌توانند برای نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کنند.

او می گوید: در این مرحله متقاضیان زیر ۶۵ سال و افرادی که ۲ دز واکسن کرونا دریافت کردند و دارای شرایط جسمی مناسب هستند برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند؛ در غیر این صورت، ثبت‌نام آن‌ها ابطال خواهد شد و با تکمیل ظرفیت کاروان، سایر اولویت‌های اعزام برای ثبت‌نام اعلام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان گفت: افراد ۶۶ ساله و به بالا سال‌های بعد در نوبت اعزام قرار می‌گیرند و نوبت آن‌ها برای اعزام محفوظ است و با تمام شدن کرونا آغاز می‌شود.

احدی گفت: همچنین گذرنامه زائران خانه خدا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد؛ به طوری که گذرنامه مشمولان حج تمتع باید حداقل تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ معتبر باشد؛ و‌ی گفت: تکمیل روند واکسیناسیون نیز از دیگر شروط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتع است و زائران باید سه دُز واکسن تزریق کرده باشند. واکسن‌های‌مورد تأیید عربستان که در سبد واکسیناسیون کشورمان قرار دارد، سینوفارم و آسترازنکا است.

امسال باتوجه به محدودیت در تعداد زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، یک میلیون زائر از کشور‌های مختلف به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها بر اساس سهمیه اعلام شده از سوی عربستان، به زائران ایرانی اختصاص دارد. اعزام زائران کشورمان از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود.

برچسب ها: حج تمتع ، واکسن کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.