مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مراسم بزرگداشت نادر طالب‌زاده در اراک گفت: او در تولید برنامه‌های تلویزیون زبانزد بود.

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مراسم بزرگداشت سردار جبهه فرهنگی مرحوم نادر طالب‌زاده، هنرمند فقید انقلابی و سردار جبهه فرهنگی در مسجد الزهرای اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

صراحت و جسارت حاج نادر طالب زاده در برنامه‌های تلویزیون زبانزد بود، آدم‌هایی که دعوت می‌کرد در چارچوب نمی‌گنجیدند، اما همفکرش بودند، او یک رنگین کمان اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی به رخ می‌کشید و از اهانت‌ها به سرزنش هد نمی‌ترسید.

حاج نادر با نگاه اسلامی حرف می‌زد، در سلسله همایش‌های افق نو اندیشه‌های انقلاب اسلامی را مطرح می‌کرد و ضریب می‌داد.

از ۱۵ خرداد ۴۲ که در مراسم قبل از سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) شاعری در مورد ظلم ستمشاهی شعر خواند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم شکل گرفت.

بعد از آن سال‌ها شاعران شعر گفتند تا اینکه انقلاب اسلامی آغاز شد با ورود امام خمینی و سرود خمینی‌ای امام جبهه فرهنگی ادامه پیدا کرد و در دهه فجر ۵۷ نادر طالب زاده فیلم و عکس می‌گیرد و با آثارش این جبهه را تقویت می‌کند که مستند سازی در این جبهه برجسته کرد.

مشکل ما این است که قرارگاه فرهنگی نداریم و هر فرد و گروهی جداگانه کار می‌کند.

امثال طالب زاده، آوینی و آقاسی زیاد، اما ناشناس هستند او جوانگرا بود و معلمی می‌کرد و آن جوانان الان به ثمر رسیده اند.

طالب زاده حتی با یک کشاورز روی زمین می‌نشست و حرف میزد در کنار جشنواره عمار دو ساعت سرپا می‌ایستاد و به صحبت‌های جوانان گوش میداد.

حاج نادر طالب‌زاده هرچه دارد از این سادگی، صفا و علمش دارد؛ او مثل شهدا مردمی و در میان مردم بود و با حوصله پای صحبت مردم عادی می‌نشست.

سادگی، شهیدانه زیستن مردم را تحویل گرفتن از خصوصیات حاج نادر بود که امروز نباید گم شود که اگر چنین شود مردم ما را گم خواهند کرد.

باید فاصله بین هنرمند و مردم کم شود و هنرمند باید حرف مردم را بزند و نادر طالب‌زاده گام را فراتر می‌گذاشت و صهیونیست را نقد می‌کرد که برخی مسئولان مانع این کار می‌شدند.

مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده، هنرمند فقید انقلابی و سردار جبهه فرهنگی عصر امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسجد الزهرای اراک برگزار شد.

نادر طالب‌زاده، مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون ۹ اردیبهشت امسال پس از مدتی تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار