جشنواره ملی فرهنگ اقوام فرصتی مناسب برای معرفی لرستان است

استاندار لرستان گفت: جشنواره ملی فرهنگ اقوام فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری لرستان است.

فرهاد زیویار در آیین افتتاح جشنواره ملی فرهنگ اقوام در خرم‌آباد گفت: مجموعه خرده فرهنگ‌ها در کنار هم یک فرهنگ مشترک ایجاد کرده اند که با نام ایران زیر پرچم جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی گفت: هویت فرهنگی و اجتماعی ایران با هویت ملی متفاوت است و به مولفه‌های متعالی تری هم نیاز دارد و در اقوام مختلف گنجانده شده که قوم‌ها را تشکیل می‌دهد، همچنین رنگ‌های اقوام در کنار هم معنا پیدا می‌کند.

زیویار می گوید: قومیت اصالت است و به آن افتخار می‌کنیم و هیچگاه آن را جدا از هم نمی‌دانیم، همانگونه که برای قومیت ارزش قائل هستیم باید برای هویت ملی هم به همان میزان احترام گذاشت.

وی گفت: لرستان سرزمین ایثار، گذشت و مهمان نوازی است و امیدواریم در جایگاه میزبانی بتوانیم جشنواره ملی فرهنگ اقوام را بخوبی برگزار کنیم و این جشنواره‌ها صرف نظر از شادی و سرور نقش و رسالت رسانه‌ای برای معرفی این استان بوده و توانایی‌ها و جاذبه‌های لرستان را بدون واسطه معرفی می‌کند.

جشنواره ملی فرهنگ اقوام با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی پس از شیوع ویروس کرونا و همگرایی بین اقوام مختلف از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در حال برگزاری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.