صادرات محصولات کشاورزی از خوزستان به خارج از کشور

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته ۴۳۷ هزار و ۵۲۲ تن محصول کشاورزی از خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

محسن حسنی گفت: حدود ۱۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۱۱۳ تن واردات محصول، و ۲۱ هزار و ۷۲ تن ترانزیت محصول کشاورزی از ۱۲ پست قرنطینه خارجی انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی استان مربوط به محصول هندوانه به میزان ۷۴ هزار و ۲۹۸ تن از بازارچه مرزی چذابه و بندر خرمشهر به مقصد کشور‌های عراق و کویت بود و بیشترین صادرات مربوط به مرز‌های صادراتی خوزستان شامل بندر خرمشهر، بندر آبادان، بازارچه مرزی چذابه در دشت آزادگان و فرودگاه بین‌المللی اهواز که دارای پست قرنطینه هستند انجام شد.

به گفته او بیشترین میزان واردات محصولات کشاورزی به ذرت اختصاص داشت که حدود هفت میلیون و ۷۰۵ هزار تن بود و از کشور‌های برزیل، رومانی، صربستان، اوکراین، آرژانتین وارد شد. کمترین میزان واردات به تخته فشرده از کشور کانادا اختصاص داشت که حدود ۱۹ تن بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: کنجاله، سویا، گندم، دانه سویا، برنج و ام‌دی اف، از جمله محصولاتی بودند که از کشور‌های برزیل، آرژانتین، روسیه، ترکیه، آلمان، صربستان، امارات، استرالیا، هند، پاکستان، کانادا، اندونزی، تایلند، چین به مقصد خوزستان وارد کشور شدند.

این مقام مسئول گفت: محصولات ترانزیتی از طریق خوزستان در پارسال، انار، گلابی، نارنگی، پیاز و یونجه به میزان ۲۱ هزار و ۷۲ تن بود که به مقصد عراق، کویت، امارات متحده عربی، از مبدا کشور‌های آذربایجان، پاکستان، ترکیه و ارمنستان ترانزیت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.