نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سازمان بازرسی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم شنونده مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیر حل مشکلات این مجموعه‌ها از بخش‌های متولی باشد.

روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار محمدرضا شهریاری‌نژاد مدیرکل سازمان بازرسی استان اظهارداشت: طبق گزارش ارائه شده مبنی بر افزایش نظارت و سرکشی‌ها توسط دستگاه‌های متولی، شرایط همچنان دشوار است و با این وجود جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته نشده و حتی کیفیت برخی اجناس نیز همچنان پایین است.

او گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال تحت عنوان «تولید؛ اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان»، سازمان بازرسی می تواند به عنوان مدعی‌العموم شنونده مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیر حل مشکلات این مجموعه‌ها از بخش‌های متولی باشد.

امام جمعه زاهدان  گفت: ظرفیت‌های مختلف در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد اما موانعی باعث شده کار پیشرفت نکند اما اگر با نگاه حمایت، به ارائه راه حل در این جهت بپردازید مطلوب است.

او گفت: گاهی با خلأهای قانونی روبرو هستیم یا در مواردی برخی قوانین متناسب با شرایط استان ما نیست که در این موارد باید به دنبال راه حل بوده و نگاه ما پشتیبانی و حمایت از عرصه تولید باشد.

مدیرکل کل سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: ریاست سازمان بازرسی کل کشور تکالیف و ماموریت‌هایی را برای معاونین، رؤسای مناطق شش‌گانه و بازرسان کل امور مرکز و استان‌ها در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعیین کرده است.

محمدرضا شهریاری‌نژاد گفت: نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط با شعار سال از جمله قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، حمایت از کالای ایرانی و قانون رفع موانع تولید از جمله مفاد این بخشنامه است.

او گفت: مقرر شده است کارگروهی در مرکز و استان‌ها با عنوان حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان به منظور شناسایی موانع تولید، چالش‌ها و مشکلات نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر با محوریت و راهبری سازمان بازرسی تشکیل و جلسات آن به طور مستمر برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار