وزیر بهداشت گفت: بنا داریم کل ظرفیت‌ها را تکمیل کنیم و این کار با پذیرش دستیاران بومی انجام می‌شود.

بهرام عین اللهی گفت: تا به امروز ۳٠٠ شهید سلامت تقدیم کرده ایم و هیچ بیماری در دوران کرونا پشت درب بیمارستان نمانده است. روزانه یک میلیون و ۶٠٠ هزار دز و در هفته بیش از هشت میلیون دز واکسن تلقیح شده و تا به امروز بیش از ۱۴۹ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است. ما از واکسن‌های نوترکیب و ویروس کشته شده استفاده کرده ایم. 

به گفته وی جمعیت از رشد کمی برخوردار است و باید یک برنامه ریزی خوب در زمینه جوانی جمعیت انجام شود.

او گفت: پنج میلیون و ۴٠٠ هزار نفر یعنی سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان بیمه شده اند. در خدمات بستری تنها پنج درصد و در بخش سرپایی تنها ۱۵درصد فرانشیز دریافت می‌شود. در دی ماه گذشته نیز حدود ۴٠٠ هزار نفر بیمه شده اند. ۱۵٠٠ میلیارد تومان توسط خیرین به حوزه سلامت کمک شده است. مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در بخش بستری رایگان و در سرپایی در حدود ۱۹ درصد است.

به گفته وی امروزه ۶٠ درصد از توزیع نیرو‌ها بومی است.

او گفت: بنا داریم کل ظرفیت‌ها را تکمیل کنیم و این کار با پذیرش دستیاران بومی انجام می‌شود. پذیرش دستیاران به صورت بومی و بومی گزینی بهترین روش است. ما سعی داریم پرستاری در منزل را علمی کنیم و ۳۴٠ مرکز بهداشتی و سه هزار شبکه بهداشتی را ایجاد کرده ایم. ۲۲٠ پروژه نیمه تمام داریم که باید تکمیل شوند. منابع ارزش افزوده در گذشته به ما کم اختصاص پیدا کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار