معاون آب و فاضلاب اصفهان:

آب شرب اصفهان سالم است

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: آب آشامیدنی استان اصفهان که از تصفیه خانه آب اصفهان(باباشیخعلی) تامین می‌شود سالم است و جای هیچ نگرانی نیست.

امیرحسین حکمتیان گفت: مرکز بهداشت استان بر کیفیت و سلامت آب ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستای استان اصفهان به ویژه ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستایی که آب مورد نیاز آن‌ها از رودخانه زاینده رود و تصفیه خانه آب اصفهان تامین می‌شود نظارت کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

او درباره فاضلاب شهر چادگان که در جوار سد زاینده رود واقع است می‌گوید مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب چادگان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این تصفیه خانه پس از تکمیل و بهره برداری یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور خواهد بود.

به گفته حکمتیان شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تاکنون به تمام تعهدات خود در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان بر اساس بودجه تخصیصی عمل کرده که اکنون ۳۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر چادگان اجرا شده و ساخت دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

بر اساس بودجه تخصیص یافته تاکنون ۱۹ میلیارد تومان در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان هزینه شده و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تمام تعهدات خویش در این زمینه عمل کرده است.

او به احتمال سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه پشت سد زاینده رود خبردادوگفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، در شهر‌هایی که هنوز شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب ندارند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته اند، نظارت و برخورد با کسانی که فاضلاب خانگی را در معابر و آب‌های روان تخلیه می‌کنند با شهرداری هاست و باید با متخلفان احتمالی برخورد قانونی صورت پذیرد.

معاون آبفا استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان در سال ۱۳۹۱ دارای ردیف اعتباری و عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

در روز‌های گذشته تصاویری با موضوع سرریز فاضلاب شهر چادگان در سد زاینده رود و به دنبال آن آلودگی آب اصفهان منتشر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.