رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان از تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای افراد کمتر از ۷۰ سال به زودی در استان همدان خبر داد.

سید جلال الدین بطحایی گفت: دُز چهارم واکسن کرونا هم اکنون برای افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام است و به زودی برای گروه‌های جدید سنی نیز آغاز می‌شود.

یکی از عوامل کاهش آمار بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا تزریق واکسن از سوی جوامع طرح ملی هدف واکسیناسیون کرونا بوده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به طور حتم استمرار روند کاهشی ابتلا و به صفر رسیدن مرگ و میر ناشی از کرونا مستلزم تکمیل فرآیند تزریق واکسیناسیون در زمان‌های تعیین شده است.

بطحایی گفت: از اوائل اردیبهشت امسال طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد بالای ۷۰ سال و کادر درمان که چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته تزریق دُز چهارم آغاز شد.

بطحایی از شهروندان خواست با مراجعه به پایگا‌های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت پیش از آغاز موج‌های جدید و مبتلا شدن به کرونا نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن اقدام کنند.

او در ادامه گفت: محدودیتی در تامین واکسن مورد نیاز برای تزریق دُز چهارم وجود ندارد و تزریق دُز چهارم واکسن بر اساس نوع واکسن قبلی انجام شده هر چند تیم‌های حاضر در مراکز واکسیناسیون مشاوره‌های لازم را در زمینه نوع واکسن تزریقی به مراجعان ارائه می‌دهند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان از مردم خواست همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.