نشت یابی بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کردستان

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: حجم عملیات نشت یابی در سطح شبکه‌های گاز استان در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار کیلومتر بوده است.

مهندس احمد فعله گری گفت: اهمیت انرژی در زندگی امروزه بر کسی پوشیده نیست و با توجه به گـستردگی شبکه انتقال گاز در استان کردستان و اهمیت کنترل این شبکه و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف این سـرمایه حیاتی نشت یابی خطوط لوله توزیع گاز طبیعی اهمیت اجرای آن را دوچندان می‌کند و نشتی همواره یکی از مسائل و دغدغه‌های شرکت‌های گاز استانی است.

 مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: عملیات نشت یابی شبکه و تاسیسات گازرسانی ۳۲ شهر و هزار و۴۸۰ روستا در سال گذشته آغاز  شد که طی آن ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح استان نشت یابی شده است.

به گفته او در این عملیات نشت یابی ۱۵۲ هزار علمک شهری و ۱۲۸ هزار علمک نصب شده در سطح روستا‌ها مورد نشت یابی قرار گرفته است.

فعله گری گفت: در این عملیات ۵۸۲ ایستگاه CGS، CGS/TBS، ایستگاه MS/MRS در استان مورد نشت یابی قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان می گوید:در این عملیات نشت یابی ۵۴۹ مورد نشت زیرزمینی تشخیص داده شده که همگی آن‌ها رفع شده است هم چنین برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی‌ها توسط واحد بازرسی فنی تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه ساز ارائه خدمات بدون حادثه باشد .

او گفت: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران نیز بازرسی‌هایی برنامه ریزی شده از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، گفت: جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهیانه موارد ناایمن شامل؛ علمک معلق، حوضچه شیر بدون در پوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..) نیز در اسرع وقت به واحد‌های بهره برداری و HSE گزارش و رفع عیب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.