رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون عمده خسارات وارده به باغ های استان بر اثر سرمازدگی بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان می باشد.

عباسعلی جمشیدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون عمده خسارات وارده بر اثر سرمازدگی بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان در حدود ۲۰هزارهکتار ازباغ‌های استان اصفهان می‌باشد که عمده خسارت آن به بادام، پسته، زردآلو، آلو و گردو و. بوده است.

بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، مبارکه، لنجان، خمینی شهر، نجف آباد، اصفهان، آران و بیدگل و اردستان بوده است.

به گفته او در اثر بارندگی‌های اخیر خسارتی به کشاورزان نداشتیم بجز یکی دو مورد در خور وبیابانک و گلپایگان که خسارت کمی وارد شده است. عمده خسارات وارده در طی این دو ماه در اثر سرمازدگی خصوصا باغ‌ها بوده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان می‌گوید: گزارش میزان خسارت‌های وارده به مقامات ملی و استانی منعکس شده است و معمولا در این گونه حوادث طبیعی اعتباری تخصیص داده نمی‌شودوتاکید براین است اگر کشاورزی خسارت ببینید باید از طریق بیمه جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.