معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کاهش آمار بستری‌ها نباید مردم را از کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها غافل کند و همه باید بدانند که کرونا پایان نیافته است.

ابراهیم شکیبا گفت : هنوز هیچ کشوری نمی‌تواند اعلام کند که کرونا تمام شده، چرا که احتمال پیک‌های دوباره این بیماری وجود دارد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در جهان و در کشورمان شرایط کرونا تا حدی بهبود یافته و در کشور تقریبا همه چیز در حال برگشت به روال عادی پیش از کرونا است.

این کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان این بیماری نیست و همچنان باید دستورالعمل ها رعایت شده و واکسیناسیون با جدیت بیشتری پیگیری شود.

زندگی مردم باید به حالت عادی برگردد، اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان با جدیت ادامه یابد.

نیاز است والدین در بحث واکسیناسیون کودکان خود دغدغه بیشتری داشته باشند، چرا که هیچ چیز در خصوص آینده بیماری کرونا مشخص نیست.

در قانون وظیفه هر دستگاه در قبال پسماند‌های عفونی مشخص شده و نیاز است که تمام دستگاه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، به عنوان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه قانونی ما این است که پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها را غیرعفونی و بی خطر کنیم و پس از آن باید تحویل شهرداری شده و شهرداری موظف است در خصوص دفع این پسماند‌ها اقدام کند.

شهرداری در این زمینه زمینی در سراب قنبر تعیین کرده که جای نامناسبی است و برای کمک به این نهاد چندین نقطه را مشخص کرده و مشاور گرفته ایم که بهترین نقطه برای این کار انتخاب شود.

زمینی انتخاب شده که اکنون در اختیار منابع طبیعی است و قرار شده این زمین به دانشگاه و از طرف ما هم به شهرداری تحویل شود.

تمام بیمارستان‌های استان مجهز به دستگاه بی خطرساز هستند و خرید و راه اندازی ۱۱ دستگاه جدید هم در دستور کار قرار دارد.

هم اکنون BMI (شاخص توده بدنی) تمامی افراد بالای ۳۰ سال در تمامی مراکز بهداشتی بصورت رایگان انجام می‌شود، در تمامی مراکز بحث غربالگری فشار خون و خطرسنجی در این زمینه انجام می‌شود.

غربالگری سرطان کلون هم برای تمام افرادی بالای ۵۰ سال انجام می‌شود و غربالگری سرطان سینه هم برای زنان ۳۰ تا ۷۰ سال در تمامی مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌شود.

 برای زنان ۳۰ تا ۶۰ سال هم غربالگری سرطان دهانه رحم بصورت رایگان در مراکز انجام می‌شود.

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۷۸ درصد موارد مرگ و میر در جامعه است به طور قطع غربالگری‌ها و آموزش‌ها در زمینه این بیماری‌ها در کاهش آمار مرگ و میر بسیار موثر خواهد بود .

۱۱ دستگاه برای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی خریداری شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از خرید ۱۱ دستگاه برای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا گفت: در قانون وظیفه هر دستگاه در قبال پسماند‌های عفونی مشخص شده و نیاز است که تمام دستگاه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

به عنوان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه قانونی دانشگاه این است که پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها را غیر عفونی و بی خطر کنیم و پس از آن باید تحویل شهرداری شده و شهرداری موظف است در خصوص دفع این پسماند‌ها اقدام کند.

شهرداری در این زمینه زمینی در سراب قنبر تعیین کرده که جای نامناسبی است و برای کمک به این نهاد چندین نقطه را مشخص کرده و مشاور گرفته‌ایم که بهترین نقطه برای این کار انتخاب شود.

در حال حاضر زمینی انتخاب شده که در اختیار منابع طبیعی است و قرار شده این زمین به دانشگاه علوم پزشکی تحویل و سپس از طرف این مجموعه به شهرداری کرمانشاه تحویل داده شود.

در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های استان کرمانشاه مجهز به دستگاه بی خطرساز هستند و خرید و راه اندازی ۱۱ دستگاه جدید هم در دستور کار قرار دارد.

کلینیک‌های خصوصی با همکاری شرکت‌های خصوصی نسبت بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اقدام می‌کنند و سپس آن‌ها تحویل شهرداری کرمانشاه می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.