فعالیت بی وقفه کشتارگاه‌ها برای تامین مرغ مورد نیاز استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تامین مرغ مورد نیاز استان امروز کشتارگاه‌ها فعال هستند و فردا هم مرغ در بازار توزیع خواهد شد.

افلاطونی گفت: متوسط مصرف مرغ استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن است و تا ساعت ۱۱ صبح امروز ۹۴ تن مرغ گرم و ۷۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و اکثر مغازه‌های استان مرغ گرم توزیع می‌کنند و شنبه هم بیش از ۱۲۰ تن مرغ گرم در استان قزوین توزیع می‌شود.

وی افزود: امسال ۳میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان قزوین محقق شده که در تاریخ استان بی نظیر بوده است و ۴۰ درصد جوجه ریزی در استان افزایش یافته است و از هفته آینده علاوه بر مازاد تولید با کاهش قیمت روبه رو خواهیم شد. همچنین روزانه مقادیر قابل توجهی تخم مرغ در استان قزوین تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: سقف قیمت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و مرغ گرم با قیمت ۴۲ هزار تومان به دست مردم می‌رسید و این موضوع باعث تشکیل صف در فروشگاه‌های استان شد و در حال حاضر مرغ منجمد هم در حال توزیع است.

افلاطونی ادامه داد: پنجشنبه‌ها کشتارگاه‌ها تعطیل هستند، اما برای تامین مرغ مورد نیاز استان امروز کشتارگاه‌ها فعال هستند و فردا هم مرغ گرم و منجمد در بازار توزیع خواهد شد. همچنین برای هر شهرستان استان سهمیه در نظر گرفته خواهد شد تا در برخی نقاط شاهد کمبود و یا مازاد مرغ نباشیم.

وی گفت: در حوزه برنج و شکر مشکلی نداریم و با فک پلمپ یک کارخانه تولید ماکارونی در استان، ماکارونی به قیمت ۱۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد. سقف قیمت ماکارونی ۲۷هزار تومان است و ماکارونی در بازار به قیمت ۱۵ هزار تومان در حال توزیع و فروش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از روز شنبه روغن با قیمت جدید در استان توزیع می‌شود و هیچگونه کالای اساسی نباید بیشتر از سقف قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

افلاطونی گفت: درباره ذخایر استراتژیک گوشت مرغ و قرمز و همچنین برنج و روغن نه تنها در استان حتی در کشور هم مشکلی وجود ندارد و از روز دوشنبه شرکت پشتیبانی دام، مرغ مازاد بازار را خریداری کرده و به انبار‌های پشتیبانی منتقل خواهد کرد. در حوزه تامین و فروش شیر و لبنیات هم هیچ مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: قرارگاه مدیریت مشترک در استانداری تشکیل شده است و در حوزه نظارت بر بازار در چند روز گذشته ۹ گروه از بسیج اصناف با همکاری سازمان صمت در حال نظارت بر بازار هستند و حتی روز جمعه هم بر بازار، اصناف و روند توزیع کالا‌های اساسی نظارت خواهند کرد؛ و تمامی کالا‌های اساسی علاوه بر بازار و فروشگاه‌های بزرگ باید در فروشگاه‌های تعاون روستایی هم عرضه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: مردم از کمبود‌ها رنج نمی‌برند بلکه از بی عدالتی ناراضی هستند و باید با بازرسی‌های مداوم، رضایت خاطر مردم را رقم بزنیم.

رئیس سازمان صمت هم به مردم اطمینان داد: هیچگونه کمبود کالایی در استان قزوین نداریم و از مردم می‌خواهیم با سعه صدر، دولتمردان را یاری کنند.

افضلی گفت: فردا جمعه واحد‌های منتخب در استان نسبت به توزیع کالا‌های اساسی اقدام خواهند کرد و گشت‌های نظارتی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر حتی در روز‌های تعطیل برای ایجاد امنیت روانی در بازار برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار