استاندار قزوین گفت: مردم مطمئن باشند با تهمیدات دولت هیچ مشکلی در زمینه تامین و تولید و عرضه کالا‌های اساسی در جامعه نیست.

 محمد مهدی اعلایی بامداد پنجشنبه در نشست فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که با موضوع مردمی سازی هدف مندی یارانه‌ها برگزار شد، گفت: قزوین در تولید محصولات مختلف به ویژه کالا‌های اساسی از جایگاه بالایی برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز‌های خود، بخشی از نیاز کشور را نیز برآورده می‌کند که نشانگر جایگاه ویژه کشاورزی در این استان است.

استاندار گفت: با اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه و اصلاح و ساماندهی آن نیاز است تا نظارت‌ها بر بازار برای دسترسی آسان و مناسب مردم به کالا‌های اساسی و پرمصرف به شکل ویژه و محسوس تری انجام شود تا آرامش بر بازار‌ها حکمفرما باشد.

اعلایی تاکید کرد: باید نظارت هوشمند بر بازار کالا‌های اساسی را با جدیت پیش ببریم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

استاندار با بیان اینکه باید به تامین مالی زنجیره تولید کالا‌های اساسی در کشور و استان توجه داشته باشیم، افزود: این مساله خلاء‌های زنجیره تولید و توزیع را برطرف می‌کند و در ثبات و حفظ آرامش بازار کالا‌های اساسی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: دولت تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده تا در خلال اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه ها، هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی ایجاد نشود و همچنین مردم به ویژه اقشار ضعیف در تهیه مایحتاج عمومی دچار زحمت و مشکل نشوند.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم در این نشست گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده استان قزوین در هیچ یک از کالا‌های اساسی و پرمصرف مشکلی در جهت تامین و توزیع ندارد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و دو شیفته کردن فعالیت برخی نانوایی ها، مشکل تهیه نان که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در روز‌های اولیه اجرای طرح اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه‌ها و آزاد شدن نرخ آرد برای صنف و صنعت صورت گرفته بود، مرتفع شده است.

این مسئول گفت: بازرسی‌ها از سطح بازار کالا‌های اساسی به شکل دو شیفت و بدون وقفه و پررنگ ادامه دارد و با تخلفات به شکل جدی برخورد می‌شود.

در این نشست تامین امنیت غذایی در استان و دسترسی آسان شهروندان به انواع کالا‌های اساسی و بازرسی مستمر از بازار برای توزیع مناسب و پبشگیری از تخلفاتی نظیر احتکار و عرضه خارج از شبکه مورد بحث و گفتگو و تاکید قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.