رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کشف ۴۱۳ تن انواع کالا‌های اساسی از ابتدای امسال از اقدامات دستگاه قضایی فارس برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در استان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: کشف ۴۱۳ تن انواع کالا‌های اساسی و تشکیل ۲۶ پرونده برای محتکران از ابتدای امسال از اقدامات دستگاه قضایی استان با همکاری و ورود میدانی سازمان اطلاعات سپاه استان و پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در راستای مبارزه با گرانفروشی و احتکار بوده است.

او از تشدید نظارت‌های قضایی بر بازار و برخورد با گرانفروشی، احتکار، اختفاء و توزیع خارج از شبکه کالا‌های مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: برخی افراد سود جو در این مقطع زمانی حساس و با توجه به اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها اقدام به تخلفات گوناگون می‌کنند که این موضوع با حساسیت توسط دادستان‌های حوزه‌های قضایی و با همکاری تعزیرات حکومتی مطابق اختیارات جدید و ضابطین رصد و دنبال می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: در یک ماه اخیر بیش از ۴۱۳ تن انواع کالا‌های اساسی شامل آرد، روغن، گندم، گوشت، ماکارونی و نهاده‌های دامی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال با دستور قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه کشف شده است.

موسوی گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان نیز از ابتدای امسال بیش از ۳۰۲ هزار کیلوگرم روغن، هزار کیلوگرم قند و شکر، ۷۷ هزار کیلو گرم ماکارونی، ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم آراد، ۶۵ هزار کیلو گرم مرغ و ۴۵ هزار کیلوگرم گندم به ارزش تقریبی ۱۷۱ میلیارد تومان کشف کرده و برای متهمین این پرونده‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: همچنین به دادستان‌های همه حوزه‌های قضایی تأکید شده است همکاری لازم با تعزیرات حکومتی برای بازرسی و نظارت میدانی بر بازار را در کنار ضابطین در دستور کار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار