جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در دیدار با ارتش حکومت افغانستان بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تاکید کرد.

 سردار قاسم رضایی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی نشستی با "مولوی شبیر احمد" رئیس ارکان ارتش افغانستان و هیئت همراه در شهرستان تایباد داشت.

او گفت: دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی به عنوان دو کشور دوست و همسایه داشته و دارند. این دو کشور طی سال های گذشته در رویدادها و حوادث گوناگون، با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بودند و هر جا که دشمنان می خواستند خدشه ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران استکبارستیزی را از وجوه مشترک ملت ایران و افغانستان عنوان کرد.

او گفت: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان نداده و از سوء استفاده آنان جلوگیری کنیم.

سردار رضایی گفت: مرزهای ما خاکی است ولی دین و فرهنگ ما مرز ندارد، اراده ملت و دولت ایران بر حمایت از کشور دوست و برادرمان افغانستان است.

او داعش را دشمن مشترک هردو ملت مسلمان ایران و افغانستان دانست و مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور عنوان کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تأکید کرد و ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرزها را مورد اهتمام هر دو کشور عنوان کرد.

سردار رضایی گفت: اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست ها قطعا مثمر ثمر واقع شده و برای مردم هر دو کشور امنیت مرزها تضمین خواهد شد.

او گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب و آموزش های خود را در حوزه مرزی در اختیار مرزبانی افغانستان قرار دهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی افزایش و تقویت گشت های مشترک را در جهت توسعه امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور از ضروریات دانست. 

او گفت: تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات، نشست ها و ... همگی می تواند نه تنها به گسترش روابط دو کشور منجر شود بلکه منجر به آرامش بیشتر مرزها و تبادلات اقتصادی خواهد شد.

برچسب ها: افغانستان ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۰:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
در این نشست فقط ایرانی ها صحبت کرده اند ، حرفی از طرف افغانستانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
طالبان کارش قتل وغارت وتجاوز وادمکشی بوده شما چند سال باید بهشون اموزش بدید وگرنه یک دفعه مثل اوندفعه میپرن رو دیوارهای مرز ما فکر کردن ایران خونه خالشونه طیق قانون باهاشون برخورد کنید اموزش هم طبق قانون ومقررات بین المللی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

افغانی ها باید به مملکت خود برگردند (مودبانه)
حتی تیپ فاطمیون و زینبیون سوریه ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
همکاری و باج دهی
هواپیما هواپیما برنج و اقلام غذایی مفت و مفت بدین بخورین و به ریشمون بخندند و مردم خودمونم از اینی که هستن بدبخت تر بشند
به چه اجازه ای مال بیت المال مردم که اگه یکیشون راضی نباشه فایده نداره بذل و بخشش میکنین به مردمی که حاضر نیستن آب رو ما باز کنن
آخرین اخبار