آیت الله دری نجف آبادی گفت: حداقل سی درصد کالا‌های اساسی کشورمان هر ساله قاچاق می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

سالهاست منافع حاصل از ارز دولتی به جای کمک به مردم و تولید کنندگان جیب سودجویان را پر می‌کند و حداقل ۳۰ درصد کالا‌های اساسی کشورمان هر ساله قاچاق می‌شود.

حفظ منافع ملی تنها با هدفمندی درست و صحیح یارانه‌ها و حذف دست واسطه‌ها و سودجویان میسر می‌شود و صلاح یارانه‌ها اقدام بزرگ دولت سیزدهم است.

سود این جراحی اقتصادی و نفع آن به جیب تولید کنندگان و مردم می‌رود و از همگان می‌خواهیم دولت را در اجرای صحیح و قاعده‌مند این طرح عظیم ملی یاری دهند.

باید با افزایش تولید ناخالص ملی، منابع ارزی صرف راه اندازی واحد‌های تولیدی، حمایت از دانش بنیان‌ها، توسعه علم وفناوری و ساماندهی وضعیت معیشتی قشر ضعیف جامعه شود.

ارز دولتی نمی‌تواند نرخ ثابت و معینی داشته باشد بلکه باید شناور و مدیریت شده باشد تا اصلاحات اقتصادی در بستر هدفمندی با قاعده یارانه‌ها صورت پذیرد.

با توجه به انتقاد مقام معظم رهبری در ملاقات با کارگران و معلمان از تولیدات بی کیفت خودروسازان داخلی باید گفت که ما تولیدی در شان مردم ایران می‌خواهیم نه ارابه مرگ.

خودروسازان باید با افزایش کیفیت ضمن تامین رفاه مردم کشورمان، کاهش مصرف سوخت و صادرات را داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی از تحول در نظام آموزش و پرورش هم که یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است هم گفت: بر بهره گیری از استعداد‌های درخشان، تحول در نظام اموزش، تقویت روحیه خود باوری و انقلاب تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.