مخلص الائمه گفت: اصلاح عمیق اقتصاد کشور نیازمند یاری همه مردم است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی امروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک بود در مورد طرح اصلاح یارانه‌ها مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

اصلاح یارانه‌ها و قیمت اقلام اساسی، اقدام عمیق دولت برای ساماندهی وضعیت اقتصادی است و از مردم می‌خواهیم یاری گر دولت در این مهم باشند.

از ۴ ماه گذشته مطالعات این طرح آغاز شد و با تصمیم دولت و حمایت مجلس طرح اصلاح یارانه‌ها با هدف بهره مندی دهک‌های پایین از حمایت‌های دولت، رونق تولید وحمایت از دانش بنیان‌ها کلید خورد.

سال گذشته دولت پیشین مجوز صرف ۸ میلیارد دلار ارز برای خرید کالا‌های اساسی را صادر کرد که همه آاین مبلغ در ماه‌های ابتدایی سال صرف شد و چیزی از آن برای دولت سیزدهم باقی نماند.

تا پایان سال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار صرف خرید کالا‌های اساسی شد که از این مبلغ بزرگ سهم مردم و تولید کنندگان بسیار ناچیز بود.

روند اقتصاد جهانی به دلیل تحولات بین المللی به سمت و سوی است که کالا‌های اساسی کمیاب و باقیمت بالایی عرضه می‌شود و دولت برای تامین اقلام اساسی امسال به بیش از ۳۵ میلیارد دلار ارز احتیاج دارد که از توان کشور خارج است.

مقرر شد تا دو ماه یارانه نقدی به مردم پرداخت شود و بعد از آن با اختصاص کالابرگ‌های الکترونیکی یارانه هدفمند در اختیار جامعه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از وضع نابسامان بازار آرد و نان هم گفت و تاکید کرد به جد با واحد‌های صنفی متخلف که اقدام به تعطیلی مغازه خود و عدم عرضه نان می‌کنند برخورد می‌شود و سهمیه آرد آن‌ها حذف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار