کتابخانه عمومی پاسارگاد در شهر فاقد کتابخانه مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد در مساحت ۴۱۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

مهدی علیپور فرماندار پاسارگاد گفت: به بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی هم در نظام اسلامی و هم در مکتب ایرانی توجه ویژه‌ای شده احداث کتابخانه گام موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی این مردم خواهد داشت.

او گفت: انتظار هست که فرهنگ کتابخوانی با افتتاح کتابخانه در این منطقه ترویح یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در آیین بهره برداری از کتابخانه شهر مادرسلیمان گفت: علی رغم برنامه ریزی برای افتتاح کتابخانه در وقت کم، هم مدیرعامل بانک پاسارگاد و هم نماینده مجلس و مسئولان استانی برای حضور در این آیین همراهی کردند و این نشان از اهمیت کتابخانه و مردم این شهر دارد.

روح الله منوچهری گفت: بانک پاسارگاد ۱۸ کتابخانه عمومی را در شهر‌های مختلف ساخته و کتابخانه عمومی شهر مادرسلیمان نیز به همت این بانک به بهره برداری رسیده است. امیدواریم در جا‌های دیگر استان فارس با همکاری بانک پاسارگاد نعمت داشتن کتابخانه را به مردم اهدا کنیم.

او گفت: استان فارس مهد فرهنگ و تمدن هست. شیراز از زمان عضد الدوله دیلمی کتابخانه عمومی داشته است و این فرهنگ باید ادامه یابد.

به گفته منوچهری این پنجمین کتابخانه‌ای است که در دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سازندگان این کتابخانه گفت: اگر می‌خواهیم کار ماندگاری برای بخش پاسارگاد کنیم، باید در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه گام برداریم.

حجت الاسلام بحرینی، امام جمعه بخش پاسارگاد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه متاسفانه برای بحث کتابخانه و نماز بودجه در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: روزی که کلنگ احداث آب و برق شهر‌ها زده می‌شود، باید کلنگ کتابخانه هم زده شود. اگر امروز جامعه از معنویت دور شده به دلیل این است که در ارتقای معنوی کم تلاش بودیم.

او گفت: این گام در جهت معنویت و رشد و شکوفایی افکار جوانان ما تاثیر خواهد داشت.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این آیین به ساخت کتابخانه توسط بانک پاسارگاد اشاره و گفت: این اقدام در جهت مسئولیت‌های اجتماعی این بانک صورت گرفته است. انشالله این مسئولیت اجتماعی و توجه به نیاز‌های جامعه از سوی دیگر بنگاه‌های اقتصادی دنبال شود.

ا گفت: این پروژه چند ویژگی خاص دارد. این کتابخانه این در یک نقطه خاص برای مردم عزیز پاسارگاد ایجاد شده، همچنین سرعت ایجاد کتابخانه بسیار خوب بوده است.

محبی پور گفت: این کتابخانه در جایی ساخته شده که لازم است مبانی فکری جوانان آن با خوراک‌های فرهنگ اصیل آشنا شود. اینجا مکانی است که می‌تواند به عنوان فرصت فرهنگی در ابعاد بین المللی مورد بهره برداری قرار گیرد.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این نشست، بانک پاسارگاد را بانک رضوی دانست و گفت: بانک پاسارگاد در جهت مسئولیت‌های اجتماعی خود گام بردارد.

تاکنون ۲۷ مدرسه در مناطق سیل زده و مناطق محروم ایجاد کردیم. همچنین ۱۲ مدرسه در حال اتمام است.

او با تاکید بر اینکه ساخت کتابخانه نیز در راستای اجرای تعهدات اجتماعی بانک پاسارگاد انجام شده است، گفت: نقطه آغازی حرکت ما فرمایشات رهبری بود. از امکاناتی که خدا در اختیار ما قرار می‌دهد، باید در راستای توسعه فرهنگ بهره ببریم. متاسفانه در برنامه توسعه‌ای بحث فرهنگ همیشه ضمیمه حساب می‌شود باید فرهنگ در راس باشد.

قاسمی گفت: اعتباراتی که به واسطه اطمینان مردم در بانک پاسارگاد وجود دارد برای رفاه جامعه و بحث‌های فرهنگی استفاده خواهد شد.

او گفت: بنگاه‌های اقتصادی در کشور باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند، بانک‌ها می‌توانند بزرگترین سرمایه گذاری را در کشور انجام دهند. کشور ما واقعا استعداد دارد و هرچقدر بخواهیم توسعه می‌یابد.

قاسمی همچنین در این مراسم درخصوص ساخت سالن مطالعه در کنار کتابخانه نیز اعلام آمادگی کرد.

زمین کتابخانه عمومی پاسارگاد توسط شورا و شهرداری مادرسلیمان واگذار و کتابخانه توسط بانک پاسارگاد احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار