فرخ‌زاده:

ستاد اربعین در استان فارس تشکیل شود

معاون امور گردشگری و زیارت استاندار فارس گفت: با اشاره به در پیش رو بودن سفر‌های اربعین موکب‌ها باید ساماندهی شوند و ستاد ساماندهی مراسم اربعین با همکاری هیئات مذهبی تشکیل شود.

محمد فرخ‌زاده در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به در پیش رو بودن سفر‌های اربعین گفت: در شهریور سفر‌های اربعین آغاز می‌شود و در این راستا و پیش‌بینی مسیر‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

او گفت: برای استان فارس از سمت شلمچه مسیر دسترسی در نظر گرفته شده است،  مسیر دسترسی قرار بود به دلیل احداث بزرگراه تغییر کند که با هماهنگی استاندار خوزستان مسیر فعلی تثبیت شد، اما حتما باید اقدام موثر برای ساخت ۲ سوله انجام شود چراکه سالنی برای خواهران و برادران و استراحت زائران نیاز است.

معاون امور گردشگری استان فارس گفت: پرواز‌ها برقرار شده در طول سال این مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و موکب‌ها نیز باید ساماندهی شوند و ستاد ساماندهی مراسم اربعین با همکاری هیئات مذهبی تشکیل شود همچنین تیرماه همایش اربعین برای انجام مقدمات سفر‌های اربعین و ساماندهی آن‌ها برگزار می‌شود.

فرخ‌زاده گفت: پرواز‌ها در آن زمان، در محدوده پیک قرار می‌گیرد که هماهنگی شده در آن زمان پرواز‌ها را بیشتر کنیم.

او گفت: در سال‌های گذشته شهر شیراز و سایر امامزادگان استان فارس مراسم جاماندگان اربعین برگزار شده که امسال هم برای کسانی که توفیق پیدا نمی‌کنند این مراسم برگزار می‌شود.

او به همکاری شهرداری در برپایی موکب مسیر شلمچه و ارائه اتوبوس و خدمات به زائران اشاره و گفت: امسال هم باید این خدمات ارائه شود و امیدواریم که امسال بهترین شرایط برای زائران رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار