سید احسان اصنافی طی بازدید از روند عملیات عمرانی پروژه تعریض پل سلمان فارسی گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در شهرداری شیراز و سیاستگذاریهای انجامگرفته شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در نیمه دوم سال گذشته تلاشها بر ساماندهی حوزه عمرانی در پروژههای کلان و خرد پروژه صورت پذیرفت.
او به رصد و ورود مشاورین به تعدادی از پروژهها که مشکلات فنی و مجوزهای صادره داشتند اشاره و گفت: بهعنوانمثال طرح تقاطع جام جم که محل اتصال بزرگراه سردار شهید سلیمانی و بلوار جمهوری بود اصلاح شد و اصلاحاتی نیز در دوربرگردان نیایش و تقاطع محور بلوار سردار شهید استوار و حدود ۱۵ پروژه کلانشهری انجام گرفت و تقریباً از بهمنماه این پروژهها سرعت خاص خود را گرفت.
شهردار شیراز گفت: دو پروژه خط ۲ مترو و بزرگراه سردار شهید سلیمانی دو اَبَر پروژه شهر هستند و برنامهریزیها و تلاشهای خوبی در حوزه اجرایی و تأمین مالی بر آن صورت گرفته است.
به گفته اصنافی، در مورد بزرگراه سردار شهید سلیمانی عملاً عملیات اجرایی آن از دو حوزه فعال به ۱۲ حوزه افزایش پیداکرده و دو تونل عملیات قالبگیری و بتن آن تمامشده و عملیات حفاری دو قطعه آخر تونلهای مسیر نیز از فروردین شروعشده است.
او در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خط ۲ مترو و بازدیدهایی که به همراه مدیران قرارگاه خاتمالانبیا (ص) و رییس شورای اسلامی شهر و سازمان حملونقل ریلی از آن داشتهاند، گفت: پیشرفتهای خیلی خوبی در پروژه داریم و امیدواریم که بتوانیم بهعنوان هدیهای برای مردم تا پایان سال بخشهایی از خط ۲ را افتتاح کنیم.
شهردار شیراز گفت: حدود هشت ماه کاهش زمان اجرا با درایت مجموعه قطار شهری و قرارگاه تنظیمشده است، این دو، اَبَر پروژههای تأثیرگذار شهر هست که سرعت اجرایی آن افزایش قابلتوجهی داشته و برای مردم نیز ملموس است و تلاش بر این است که با کاهش زمانِ اجرا بتوانیم آن را زودتر از موعد مقرر به مردم برسانیم.
او گفت: در مورد پروژههای عمرانی مناطق نظیر پیادهروسازیها و پروژههایی مثل بوستانها هم برنامهریزی صورت پذیرفته که بر مبنای درآمدی که از عوارض خواهیم داشت، درصدی تنظیم خواهیم کرد و بودجهها را تخصیص خواهیم داد و در ماههای آتی با تحقق درآمدهای عوارضی شهرداری، سرعت آنها را افزایش دهیم.
اصنافی به اجرای پروژههای عمرانی در دو طرف پل پیرنیا مانند تقاطع میدان ولیعصر (عج)، پل کابلی ولیعصر (عج) و راههای دسترسی کنارگذرهایی که ایجادشده، اشاره و گفت: گلوگاه این محور پل قدیم پیرنیا است و با تعریضی که صورت میپذیرد از هر طرف حدود ۱۱ متر عرض مناسب جهت عبور ترافیک ایجاد خواهد شد و مطابق برنامهریزی و مطالعاتی که داشتیم بخشی از گره ترافیکی این مجموعه و این محوطه برطرف خواهد شد.