معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در واگذاری زمین در استان سنجش اعتبار و اعتماد سرمایه‌گذار باید در اولویت باشد، زیرا بازپس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد.

محمودرضا رضایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس گفت: برای واگذاری اراضی باید اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر گرفت چرا که بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی زیاد است و بیشتر متقاضیان خواستار واگذاری اراضی در مستثنیات هستند، زیرا ضریب خطای آن پایین‌تر است.

او گفت: بعد از واگذاری متقاضیان فرصت دارند که طی یک سال عملیات اجرایی را آغاز و طرح خود را اجرا کنند و طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی اگر در مدت یکسال پروژه به سرانجام نرسد زمین واگذار شده پس گرفته می‌شود.

رضایی گفت: بازپس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد بنابراین برای جلوگیری از این هزینه‌ها اولین و مهم‌ترین موضوع اهلیت‌سنجی است.

به گفته معاون استاندار فارس، وقتی زمین با نااهل آن واگذار شود برای سرمایه‌گذار واقعی با کمبود زمین رو‌به‌رو می‌شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه گفت: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد فارس برنامه دستگاه‌های اجرایی به ویژه صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی تأثیر زیاد دارند.

احمدعلی افکاری گفت: برای تحقق این رشد باید برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از منابع بانکی انجام شود.

او گفت: بررسی و نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی در ایجاد اشتغال و حفظ فرصت‌های شغلی موجود، تهیه بسته توانمندسازی و ارتقا مناطق هدف بازآفرینی شهری، ایجاد اشتغال از طریق اجرای طرح ساماندهی مناطق آسیب‌پذیر و بررسی علل رکورد یا توقف واحد‌های تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های کارگروه اقتصاد و اشتغال برای دستیابی به رشد ۸ درصدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.