قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: افزایش قیمت‌ها ابتدا به‌صورت نقدی و پس از ایجاد مقدمات لازم با ارائه سبد کالایی، جبران خواهد شد.

آقای محمدصادق مفتح قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت‌ها مستلزم مقدماتی از جمله ایجاد زیرساخت الکترونیکی، مسئله تأمین، راحتی و رفاه دریافت‌کنندگان کالا و همچنین واقعیت‌های شبکه توزیع بود؛ بنابراین به برنامه‌ریزی و دقت مضاعف نیاز داشت و تصمیم گرفته شد که این کار باعجله انجام نشده و در ابتدا به‌صورت نقدی و پس‌ازآن به‌صورت سبد کالایی، انجام شود.


بیشتر بخوانید:


او می‌گوید، این تصور که برای کالابرگ یک کار سخت‌افزاری جدید مانند آنچه که در دهه ۶۰ داشتیم، انجام می‌شود؛ اشتباه است و به این شکل نخواهد بود و به‌طور حتم از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌بانکی استفاده خواهد شد.

با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌ معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی از ۲۲ اردیبهشت قیمت‌های جدید برای ۴ قلم کالای اساسی اعلام شد؛ قیمت مصوب ۴ قلم کالای مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت. در ازای این افزایش قیمت، یارانه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر فرد برای خانوار‌ها واریز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای مفتح آیا این یارانه ،به همه هموطنان ایرانی داده شده است ؟!
آخرین اخبار