معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانش آموزان متوسطه اول و دوم از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

محمد مهدی کاظمی امروز در همایش معاونان پرورشی و فرهنگی و معاونان متوسطه آموزش و پرورش در بندرعباس گفت:توسعه این مهارت‌ها با رویکرد توجه به صاحبان مشاغل، استفاده از ظرفیت کارخانجات و شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

او گفت: در برخی استان‌ها از جمله هرمزگان ظرفیت‌های کشاورزی خوبی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها در اولویت رشته‌های کشاورزی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از سخنان رهبر انقلاب در خصوص حذف برخی مطالب غیر ضروری کتب درسی، کارگروهی با حضور سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و وزارت آموزش و پرورش تشکیل و مقرر شد مطالبی که نیاز کاربردی کمتری برای دانش آموزان دارد حذف و محتوای مهارت آموزی جایگزین آن‌ها شود.

کاظمی در خصوص کنکور سراسری هم گفت: اخیرا مصوبه‌ای در شواری عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کنکور مصوب شده که تصمیم گیری و اجرای آن منوط به ابلاغ نهایی این مصوبه است.

به گفته او، بر این اساس قرار است برای سوابق تحصیلی ۶۰ درصد و برای آزمون کنکور نیز ۴۰ درصد امتیاز در نظر گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که جذب کامل نیروی انسانی موردنیاز از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اتفاق بیفتد که افزایش ظرفیت این دانشگاه‌ها اولویت آموزش و پرورش است و برای سال آینده بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد.

کاظمی گفت: اکنون با توجه به حضوری شدن مدارس، شرایط هدایت تحصیلی مطلوب تر فراهم شده است و دانش آموزان بر اساس علایق و نیاز‌های کشور هدایت می شوند.


بیشتر بخوانید


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: تربیت اجزای مختلفی دارد که آموزش و پرورش دو جزء مهم آن محسوب می‌شوند.

اصغر باقرزاده گفت: در تلاشیم برنامه‌های فرهنگی، هنری، مسابقات، جشنواره‌ها و دیگر موارد تربیتی را به صورت مشترک با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش اجرا کنیم.

او گفت: همکاران تلاش کردند با استفاده از کتب درسی، مسابقات فرهنگی و هنری برگزار کنند که نمونه و پیشتاز این موضوع استان هرمزگان است که پارسال با استفاده از کتب درسی جشنواره ملی تئاتر درسی برگزار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.