نبرد بین رام ۱۵۰۰، ۲۰۲۲ و شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ است. هر دو کامیون جزو خودروهای پرفروش در ایالات متحده هستند و هر دو میلیونها طرفدار وفادار دارند.
هر دو خودرو در پیکربندیهای مختلفی ارائه میشوند که به خریداران اجازه میدهد پیکاپ های خود را برای مصارف شخصی سفارشی کنند؛ در حالی که از بسیاری جهات شبیه به هم هستند، هر دو وسیله نقلیه تفاوتهای بسیار زیادی با هم دارند.
شورولت سیلورادو بهروزرسانیهای قابل توجهی را برای مدل سال ۲۰۲۲ دریافت کرده است، در حالی که رام ۱۵۰۰ لیستی از امکانات جدید را اضافه کرده است. برای سال ۲۰۲۲، شورولت یک نسخه آفرود با عملکرد بالا از سیلورادو را در ZR۲ معرفی کرد.
رام ۱۵۰۰ TRX همچنان به عنوان سریعترین و قویترین پیکاپ تولیدی در جهان شناخته میشود. همانطور که آن پیکاپ های تخصصی جالب هستند، اکثر خریداران در این بخش نسخههای ارزانتر و با اسب بخار کمتر را انتخاب میکنند.
نسخههای رام ۱۵۰۰ Crew Cab دارای جعبههای ۵ فوتی ۷ اینچی یا جعبههای ۶ فوتی ۴ اینچی هستند. رام Quad Cab دارای یک جعبه ۶ فوتی ۴ اینچی است.
سیلورادو تنوع بیشتری ارائه میدهد. این در نسخههای کابین معمولی، کابین دوگانه و کابین خدمه عرضه میشود و سه طول تخت ارائه میشود. برای سال ۲۰۲۲، برخی از نسخههای رام ۱۵۰۰ دارای یک درب عقب چندکاره جدید هستند و سیلورادو دارای یک درب عقب چند منظوره مخصوص به خود است.
هر دو پیکاپ طیف گستردهای از انتخابهای موتور را ارائه میدهند؛ رام ۱۵۰۰ میتواند به یکی از دو موتور V۸ مجهز شود، موتور ۵.۷ لیتری V۸،می تواند ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند. موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژر در TRX ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ پوند فوت دارد.
شورولت با موتور ۵.۳ لیتری V۸ می تواند ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت گشتاور و موتور ۶.۲ لیتری V۸ می تواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. موتور پایه در رام ۱۵۰۰، ۳.۶ لیتری V-۶ می تواند ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۹ پوند فوت گشتاور تولید کند.
موتور پایه سیلورادو یک ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربو شارژ است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ پوند فوت گشتاور تولید میکند. گزینه دیزل رام یک موتور ۳.۰ لیتری توربودیزل V۶ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ پوند فوت گشتاور است. شورولت یک توربودیزل شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری ارائه میدهد که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور تولید میکند.
سیستم محرک عقب و چهار چرخ متحرک به طور گسترده در هر دو خط موجود است. رام ۱۵۰۰s دارای گیربکس استاندارد هشت سرعته اتوماتیک است. سیلورادو V۸ و توربودیزل از گیربکسهای ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری این خودرو توسط یک جعبه دنده هشت سرعته پشتیبانی میشود.
رام ۱۵۰۰ دارای سیستم تعلیق پایه "فولادی" بسیار منعطف است و سیستم تعلیق بادی اختیاری جلو و عقب باعث میشود همه چیز راحتتر شود. TRX گران قیمت همچنین کمکهای راننده عملکرد محور مانند کنترل راه اندازی را ارائه میدهد.
رام ۱۵۰۰ به خاطر فضای داخلی جذاب شهرت دارد و مدل ۲۰۲۲ نمونهای عالی از آن است. با یک پوسته خوب طراحی شده شروع میشود و سپس با وسایل راحتی پر میشود. شورولت فضای داخلی سیلورادو را برای سال ۲۰۲۲ دوباره طراحی کرد.
جالب اینجاست که همه سطوح تریم از مزایای طراحی جدید بهره نمیبرند، اما تریمهای LT و بالاتر از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. از ویژگیهای برجسته داخلیهای اصلاحشده میتوان به پشت آمپری دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرامی ۱۳.۴ اینچی اشاره کرد.