از دانش آموزان برگزیده فعال در طرح جنگلانه با مشارکت گروه بوم گردی آفرود آلفا و حضور مدرسی مدیر گروه پایشگران محیط زیست صدرا تقدیر شد.

 روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد،  این مراسم با حضور خلیلی مدیر و فلاح لیدر گروه طبیعت گردی آفرود آلفا و به منظور آشنایی دانش آموزان با اصول اولیه طبیعت گردی برگزار شده بود.

علاوه بر توضیح نکات ضروری برای حفظ طبیعت دانش آموزان هنرمند دوست دار محیط زیست (رها دهقان، زهرا درفش، رویا روستایی، الیانا هاشمی و سید اکبر محمدی)  برنامه‌هایی از جمله خوانش شعر، دکلمه و سوگند محیط زیستی و اجرای موسیقی را اجرا کردند.

 گل آفرین زارع رئیس اداره پژوهش و فناوری و سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با تشکراز زحمات تیم بومگردی آلفا آفرود، مسوول تشکل کنشگران طبیعت صدرا،  محمدی مدیر مدرسه هسته‌ای ۲ گفت: امروز که توفیق حضور در جمع دانش آموزان برگزیده دوست دار محیط زیست را دارم قصد داشتم تا از معضلات گسترده محیط زیست سخن بگویم و به موضوعات مختلفی از جمله حجم عظیم زباله‌ها در پیرامون جاده ها، از بین رفتن بخش عمده‌ جنگل‌ها بر اثر دست اندازی انسان ها، آتش سوزی‌ها و خشک شدن تالاب‌ها بپردازم، اما این فرشته‌های کوچک در قالب نثر و نظم و جملات زیبا با خواندن شعر و دکلمه و سوگند نامه محیط زیستی نشان دادند که از نسل پیشین خود سبقت گرفته و بر خلاف ما که امانت داران شایسته‌ای نبوده ایم قدر این موهبت‌های الهی را دانسته و به ما نیز می‌آموزند و درس می‌دهند.

همچنین مدرسی فعال محیط زیست و مدیر گروه پایشگران طبیعت صدرا گفت: انتظار می رود به منظور اهداف مقدس محیط زیست و پایش زیست بوم از سوی نسل آینده ساز کنونی قدم‌هایی برداشت.

او گفت: این دانش آموزان با تمام نبوغ و آگاهی که مشاهده می‌کنید قطره‌ای از دریای بیکران استعداد‌ها هستند و انتظار می رود با حضور این جمع فرهیخته و با اندیشه صحیح مان از این دانش آموزان حمایت کنیم.

مدرسی خواستار صدور کارت همیار محیط زیست برای این دانش آموزان برگزیده در حوزه محیط زیست شده و  گفت: هر یک از این دانش آموزان می‌توانند علاوه بر اثرگذاری بر خانواده برای تعداد زیادی از دانش آموزان الگوی مناسبی بوده و آنان را آموزش دهند.

 عباس خلیلی مدیر تیم طبیعت‌گردی آلفا آفرود نیز گفت: این تیم در انجام رسالت خود به منظور فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی بخشی افراد در برخورد با طبیعت و حضور مسئولانه در طبیعت از عموم تا فعالان این صنعت استقبال و همکاری می‌کند.

او گفت: با توجه به اقدام دانش آموز دبستانی در طرح جنگلانه و پایشگران محیط زیست که همکاری داشته اند و به پاس زحمات مدیر و معلمان و قدر دانی از دانش آموزان، وعده یک تور یک روزه طبیعتگردی برای ۲۰ نفر از منتخبان دو پویش به آن‌ها داده شد که به همراه آموزش موارد مهم مربوط به طبیعت گردی با دانش یا بومگردی (اکوتوریسم) توانستیم امروز به وعده خود عمل کنیم و خدمت این عزیزان باشیم.

مدیر تیم طبیعت‌گردی آلفا آفرود برای ایجاد همکاری در خصوص فرهنگ سازی و آموزش زیر بنایی و ساماندهی گروه‌ها در حفظ محیط زیست و طبیعت اعلام آمادگی کرد.

این مراسم با حضور دانش آموزان مدرسه هسته‌ای ۲ صدرا و اولیای آنان ، گل آفرین زارع رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، جمشیدی مدیر روابط‌ عمومی شرکت عمران صدرا و محمدی عضو شورای شهر صدرا برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.